برای هر کسی که به دنبال فروش محصولات یا خدمات آنلاین است، WooCommerce یک ابزار عالی است. استفاده از آن فوق العاده آسان است و به شما کمک می کند در کمتر از یک ساعت یک فروشگاه در سایت وردپرس خود راه اندازی کنید. با این حال، اگر میخواهید فروشگاه تجارت الکترونیک شما موفق باشد، باید کارهای بیشتری انجام دهید.
رقابت زیادی در آنجا وجود دارد، بنابراین به سادگی راه اندازی برخی از صفحات محصول و پیکربندی تنظیمات اولیه افزونه کافی نیست. برای متمایز شدن از جمعیت، باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا محصولات خود را در بهترین نور ممکن به نمایش بگذارید. خبر خوب این است که انجام این کار سخت نیست، و حتی ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا سریعتر به آنجا برسید.
در این راهنما، به منظور تشویق فروش بیشتر، پنج مورد از بهترین راهها برای بهینهسازی محصولات WooCommerce را به شما معرفی میکنیم. بریم به کسب و کار برسیم!
1. نمایش و فیلتر ویژگی ها و تغییرات محصول
این روزها، مردم تمایل دارند قبل از خرید، تحقیقات زیادی را انجام دهند. بنابراین، هنگامی که مشتریان بالقوه به فروشگاه تجارت الکترونیک شما میرسند، میخواهید تمام اطلاعاتی را که آنها نیاز دارند آماده کنید. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که آنها تصمیم نگیرند خرید کنند زیرا جزئیات کافی وجود ندارد و به جای آن به فروشگاه دیگری بروید.
یک شروع خوب این است که تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری را برای همه محصولات WooCommerce خود پر کنید. هر کدام به عنوان و توضیحات، دستهها و برچسبها و جزئیات مختلف قیمت نیاز دارند. با این حال، دو گزینه اغلب نادیده گرفته شده در صفحه محصول WooCommerce، ویژگی ها و تغییرات هستند.
هر دوی این تنظیمات را می توان در داده های محصول بخش هر صفحه محصول:
میتوانید با گنجاندن ویژگیهای مورد، که توصیفکنندههای کوتاهی از ویژگیهای اصلی آن هستند، شروع کنید. این می تواند شامل رنگ آن، برای مثال، و موادی باشد که از آن ساخته شده است. پس از افزودن، این اطلاعات در صفحه محصولی که مشتری می بیند نمایش داده می شود و جزئیات سریع و حیاتی مورد را در اختیار آنها قرار می دهد:
پس از افزودن ویژگی ها، می توانید تغییرات را نیز تنظیم کنید. این موارد زمانی مفید هستند که یک محصول واحد در چندین نوع ارائه شود – مانند رنگ ها یا اندازه های مختلف. آنها همچنین در صفحه محصول نشان داده می شوند و مشتری می تواند گزینه های مورد نظر خود را از یک یا چند منوی کشویی مفید انتخاب کند:
حتی میتوانید با استفاده از افزونهای مانند WooCommerce Variation Prices، اطلاعات قیمتگذاری متفاوت و جزئیات دیگر را برای هر تنوع محصول درج کنید. این ویژگی باعث میشود که این ویژگی برای فروشگاههایی که اقلام قابل تنظیم را ارائه میدهند – به نفع شما و مشتریانتان باشد.
هنگامی که محصولات خود را راه اندازی کردید، می خواهید فیلتر محصول و تغییرات را راه اندازی کنید. افزونه WooCommerce Product Filters تنها گزینه های فیلتر مربوطه را نمایش می دهد و تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد. برای مبتدیان و در عین حال قابل تنظیم برای توسعه دهندگان است. میتوانید فیلترها را به بخشهای خاص فروشگاه اضافه کنید و برای کارایی آنها را گروهبندی کنید.
افزونه WooCommerce Product Filters از قبل با فیلترهای محصول محبوب نصب شده است، طراحی مینیمال تمیزی دارد – کاملاً با هر موضوع WooCommerce کار می کند و فیلتر محصولات WooCommerce عالی برای مبتدیان و توسعه دهندگان است.
ایجاد نمایشگرهای کاربر پسند محصول می تواند رضایت مشتری را بهبود بخشد و فروش را افزایش دهد. جداول محصول WooCommerce یک رویکرد ساده برای نمایش محصولات و ویژگی های آنها ارائه می دهد و تجربه خرید سازمان یافته تری را ایجاد می کند. این به مشتریان امکان می دهد به راحتی محصولات را با هم مقایسه کنند، داده ها را مرتب و فیلتر کنند و به سرعت موارد را به سبد خرید اضافه کنند. به علاوه، این افزونه بسیار قابل تنظیم و پاسخگو است، و همچنین ادغام آسان با WooCommerce را ارائه می دهد، و آن را به ابزاری ضروری برای هر وب سایت تجارت الکترونیکی تبدیل می کند که به دنبال بهبود رضایت مشتری و افزایش فروش است.
2. به هر محصول یک گالری تصویر اضافه کنید
تصاویر چیزهای قدرتمندی هستند – و هیچ کجا به اندازه فروش صادق نیست. مشتریان تاکید زیادی بر تصاویر محصول دارند و از آن به عنوان یک عامل کلیدی تصمیم گیری در تصمیمات خرید خود استفاده می کنند. در واقع، زمانی که تصاویر به خوبی استفاده شوند، می توانند نرخ تبدیل کلی شما را افزایش دهند.
حداقل، هر محصول باید یک عکس اصلی داشته باشد که می توانید آن را در آن اضافه کنید تصویر محصول بخش در داشبورد وردپرس شما. با این حال، میتوانید یک قدم فراتر بروید و مجموعه کاملی از عکسها را با استفاده از آن اضافه کنید گالری تصاویر بخش:
گنجاندن تصاویر متعدد، کارهای زیادی را انجام می دهد. میتواند محصول را از زوایای مختلف و در سبکهای مختلف به نمایش بگذارد و به شما امکان میدهد آن را هم در حالت استفاده و هم در محیطی مرحلهایتر به نمایش بگذارید. به طور کلی تر، ارائه یک گالری محصول به مشتریان بالقوه کمک می کند تا ایده کامل تری از ظاهر محصول و اینکه چگونه می تواند در زندگی آنها جا بیفتد داشته باشند.
در واقع ایجاد گالری محصول شما ساده است – فقط می توانید هر عکسی را که دوست دارید آپلود کنید و آنها را به دلخواه مرتب کنید. ظاهر نتیجه نهایی به موضوع شما بستگی دارد، اما احتمالاً چیزی شبیه به این خواهد بود:
مهم است که توجه داشته باشید که شما می خواهید این تصاویر هم اصلی باشند (یعنی نه عکاسی استوک) و هم با کیفیت. برای به حداقل رساندن تأثیر بسیاری از فایل های رسانه ای بر عملکرد فروشگاه ووکامرس خود، همچنین ایده خوبی است که تمام تصاویری را که استفاده می کنید بهینه کنید.
3. بررسی های مشتریان را فعال و مدیریت کنید
هنگام متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید، تصاویر یکی از قدرتمندترین ابزار شما هستند. با این حال، نظرات مشتریان به همان اندازه (اگر نه بیشتر) تأثیرگذار هستند. مصرف کنندگان اهمیت زیادی به نظرات خریداران واقعی می دهند و از آنها برای قضاوت در مورد اینکه آیا یک محصول آنطور که انتظار می رود وارد می شود یا خیر، استفاده می کنند.
بنابراین، معمولاً بهتر است به افراد اجازه دهید نظرات محصولات شما را در سایت تجارت الکترونیک شما ارسال کنند. این گزینه را می توانید در زیر پیدا کنید WooCommerce > تنظیمات > محصولات:
این به شما امکان می دهد نظرات را فعال کنید و همچنین تصمیم بگیرید که چه کسی می تواند آنها را پست کند. “مالکان تایید شده” کاربران وارد شده ای هستند که محصول را از طریق سایت شما خریداری کرده اند. اگرچه این گزینه احتمالاً تعداد کل نظرات را کاهش می دهد، اما می تواند اعتبار بخش بررسی شما را افزایش دهد، زیرا مردم می دانند که هیچ یک از نظرات مشتری هرزنامه یا جعلی نیست.
همانطور که هست، سیستم بررسی WooCommerce کاربردی اما اساسی است. بنابراین ممکن است بخواهید از طریق افزونهای مانند نظرات مشتریان برای WooCommerce، آن را بهبود بخشید:
پس از نصب این ابزار می توانید تمام نظرات خود را در یک تب اختصاصی مشاهده کرده و به راحتی مدیریت کنید. به علاوه، به طیف وسیعی از تنظیمات دسترسی خواهید داشت:
مهمتر از همه، میتوانید یادآوریهای ایمیلی را تنظیم کنید که مشتریان را تشویق به ارسال نظرات کنید. حتی می توانید پیام هایی را که ارسال می کنید شخصی سازی کنید. این یک راه عالی برای به دست آوردن رتبه بندی های زیادی در صفحات محصول شما است.
4. ارائه پشتیبانی آسان از طریق چت زنده
اگر کارهایی را که تاکنون در مورد آن بحث کردهایم تکمیل کنید، مشتریان باید بیشتر اطلاعاتی را که برای انتخاب خرید نیاز دارند، داشته باشند. با این حال، برخی از آنها سؤالاتی دارند. اینکه چقدر خوب (و با چه سرعتی) پاسخها را ارائه میدهید، تأثیر قابلتوجهی بر تجربه کلی آنها و حتی بر تصمیمهای خرید آنها خواهد داشت.
به طور طبیعی، شما می خواهید یک فرم تماس یا صفحه در جایی برجسته در فروشگاه خود ارائه دهید. این می تواند ابزارهای سنتی برقراری تماس مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل را ارائه دهد. با این حال، مشتریان بی حوصله هستند، بنابراین هوشمندانه است که در مورد پشتیبانی، راه بیشتری را طی کنید.
بهترین راه برای انجام این کار، ارائه یک ویژگی چت زنده است:
این به مشتریان امکان میدهد سؤالات خود را بپرسند و فوراً پاسخها را دریافت کنند – و این احتمال را کاهش میدهد که به سادگی فروشگاه شما را ترک کنند. همچنین می توانید از این ویژگی برای افزایش فروش مانند پیشنهاد محصولات مرتبط استفاده کنید.
اگر می خواهید چت زنده را به فروشگاه تجارت الکترونیک خود اضافه کنید، باید از یک افزونه اختصاصی استفاده کنید. LiveChat برای WooCommerce مکان خوبی برای شروع است:
این یک گزینه مخصوص WooCommerce است و راه اندازی و استفاده از آن ساده است. با این حال، شایان ذکر است که اگرچه خود این افزونه رایگان است، اما شما اراده برای استفاده طولانی مدت از سرویس LiveChat باید ثبت نام کنید.
پشتیبانی چت زنده WP یک جایگزین رایگان قابل اعتماد است:
اگرچه این افزونه به طور خاص برای تجارت الکترونیک طراحی نشده است، اما به راحتی در سایت WooCommerce شما ادغام می شود. به علاوه، داشبورد کاربر پسندی را ارائه می دهد که می توانید چت های خود را ببینید و مدیریت کنید:
در تنظیمات، میتوانید نحوه عملکرد ویژگی چت را سفارشی کنید و اعلانها را تنظیم کنید. همچنین یک نسخه حرفه ای از این افزونه وجود دارد که دارای عملکردهای اضافی مانند نظرسنجی و تجزیه و تحلیل است. از هر راه حلی که استفاده می کنید، پاسخگویی سریع به سوالات مشتری و حفظ لحن حرفه ای اما دوستانه در تمام تعاملات خود بسیار حیاتی است.
5. گزینه های درگاه پرداخت فراوانی را ارائه دهید
تا کنون، ما به دنبال تکنیکهایی بودهایم که بازدیدکنندگان را تشویق میکند دکمه «خرید» را فشار دهند. البته کار شما به همین جا ختم نمی شود. هر مشتری بالقوه باید قبل از اینکه نتایج تمام کار سخت خود را ببینید، فرآیند پرداخت را با موفقیت پشت سر بگذارد.
دلایل مختلفی وجود دارد که می توانید مشتریان خود را در میانه فرآیند پرداخت از دست بدهید. خوشبختانه WooCommerce به طور پیش فرض یک سیستم کارآمد و آسان برای استفاده را ارائه می دهد. با این حال، یک فرآیند طولانی یا گیج کننده تنها دلیلی نیست که مشتریان سبد خرید را رها می کنند – آنها همچنین ممکن است به این دلیل که شما درگاه های پرداخت کافی ارائه نمی دهید آنها را ترک کنند.
درگاه پرداخت به سادگی روشی برای پذیرش پرداخت از طریق سایت شما است. هر کسی روش های ترجیحی خود را برای پرداخت آنلاین محصولات دارد. برخی از افراد دوست دارند از کارت های اعتباری استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در صورت امکان از PayPal استفاده کنند. شما نمی توانید هر درگاه پرداختی را در سایت خود ارائه دهید، اما هرچه بیشتر پشتیبانی کنید، مشتریان شما باید گزینه های بیشتری را انتخاب کنند.
به طور پیش فرض، WooCommerce از PayPal، Stripe، انتقال مستقیم بانکی و پرداخت های آفلاین پشتیبانی می کند:
این شروع خوبی است، اما شما می توانید گزینه های زیادی را اضافه کنید. در واقع، فروشگاه افزونه WooCommerce دارای یک بخش کامل به درگاه های پرداخت است:
چند گزینه مانند Amazon Pay و Square وجود دارد که می توانید به صورت رایگان در آن قرار دهید. درگاههای دیگر ممکن است نیاز به پرداخت یکباره داشته باشند یا شامل هزینههای مختلفی باشند. حتماً قبل از ثبت نام در مورد هر پلتفرم به دقت تحقیق کنید تا شرایط و الزامات آن را درک کنید.
نتیجه
راه اندازی WooCommerce ممکن است آسان باشد، اما شما نمی خواهید عجله کنید که از یک فروشگاه اصلی خارج شوید و به بهترین ها امیدوار باشید. راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق نیاز به برنامه ریزی، زمان و تعهد دارد. از جنبه مثبت، بسیاری از موثرترین استراتژی ها برای استفاده آسان و بسیار در دسترس هستند.
اگر به دنبال به حداکثر رساندن فروش ووکامرس خود هستید، باید با موارد زیر شروع کنید:
- نمایش ویژگی ها و تغییرات محصول
- افزودن گالری تصاویر به هر محصول
- فعال کردن و مدیریت نظرات مشتریان
- ارائه پشتیبانی آسان از طریق چت زنده.
- ارائه گزینه های درگاه پرداخت فراوان.
آیا در مورد نحوه پیاده سازی این روش ها در سایت ووکامرس خود سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!
اعتبار تصویر: CarolCarter.
– تهیه و ترجمه توسط wordpress-templates.ir