برای اکثر صاحبان فروشگاه ووکامرس، تنوع محصول برای افزایش فروش کلی حیاتی است. چه اندازه، رنگ، مواد اضافی یا صرفاً نیاز به نمایش تغییرات قیمت.
با این حال، آنچه بسیار مهم است این است که مشتریان شما بتوانند آنها را به راحتی پیدا کنند و اطلاعات کافی برای ارزیابی آنها در دسترس داشته باشند. در غیر این صورت، آن اقلام در جایی که هستند باقی می مانند و گرد و غبار را در انبار شما جمع می کنند.
با این حال، یک مشکل وجود دارد. تغییرات محصول در یک راهاندازی استاندارد WooCommerce در صفحه محصول دفن شدهاند و هر کدام فقط یک عکس دارند. با وجود چنین محدودیت های سختگیرانه ای، ارائه تغییرات WooCommerce در بهترین حالت چالش برانگیز است.
خبر خوب این است که تغییرات WooCommerce را می توان برای بهبود فروش و تجربه مشتری فروشگاه آنلاین شما بهینه کرد. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه.
محصول متغیر چیست؟
محصول متغیر محصولی در ووکامرس است که تعدادی گزینه سفارشی سازی در دسترس مشتری است. به عنوان مثال، اگر تی شرت می فروشید، ممکن است چندین اندازه، رنگ و SKU در هر محصول داشته باشید.
این گزینه های محصول به عنوان “ویژگی” شناخته می شوند. وقتی یک خریدار آنلاین انتخاب میکند که کدام گزینه یا «ویژگیها» را برای آن محصول خاص میخواهد، ترکیبی که به عنوان انتخاب نهایی خود به سبد خرید اضافه میکند به عنوان یک تغییر شناخته میشود.
در ووکامرس، یک صفحه محصول متغیر استاندارد به مشتریان این امکان را میدهد تا از یک منوی کشویی انتخاب کنند تا نوع خاصی از ووکامرس را که میخواهند بخرند، انتخاب کنند.
6 تکنیک برای بهینه سازی تغییرات ووکامرس شما
همانطور که گفته شد، تغییرات در تنظیمات استاندارد WooCommerce عملکرد زیادی ندارند. با این حال، شما به راحتی می توانید تغییرات WooCommerce خود را برای افزایش تبدیل با کمک افزونه ها بهینه کنید.
شماره 1 تغییرات را به عنوان محصولات جداگانه نشان دهید
یکی از راههای افزایش فروش انواع ووکامرس، نمایش آنها به عنوان محصولات جداگانه است. اگرچه تنظیمات استاندارد WooCoomerce تغییرات شما را در صفحه محصول پنهان می کند.
برای دور زدن این موضوع، به کمک افزونه ای مانند WooCommerce Show Single Variations نیاز دارید. پس از نصب، می توانید تغییرات محصول را در صفحه فروشگاه نمایش دهید که گویی محصولات جداگانه ای هستند.

این نه تنها باعث افزایش گسترده قرار گرفتن در معرض تغییرات محصول شما می شود، بلکه تجربه مصرف کننده را نیز افزایش می دهد.
هنگامی که افزونه را پیکربندی کردید، تغییرات شما نه تنها در صفحه اصلی فروشگاه ظاهر میشوند، بلکه زمانی که فیلترهای جستجوی خاصی مانند رنگ و اندازه اعمال میشوند نیز نشان داده میشوند.
یکی دیگر از محدودیت های پیکربندی خارج از جعبه WooCommerce این است که نمی توانید داده های اضافی را به یک تغییر اضافه کنید.
مشتریان به سادگی این گزینه را دارند که مثلاً یک تی شرت سایز متوسط را انتخاب کنند و تمام. اما اگر اطلاعاتی وجود داشته باشد که به سادگی باید به مشتریان خود در مورد آن اندازه، رنگ یا تنوع طراحی خاص بگویید، چه؟
اینجاست که WooCommerce Custom Fields for Variations به کار می آید. این افزونه به شما این امکان را می دهد که هم داده های تغییرات اضافی را برای مشتریان خود نمایش دهید و سازماندهی کنید.

شما میتوانید هر تعداد فیلد سفارشی را به هر یک از انواع محصولات WooCommerce خود اضافه کنید، تا مشتریانتان بتوانند اطلاعات اضافی محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.
با افزودن اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از تغییرات خاص فراتر از موارد مجاز در یک سایت استاندارد WooCommerce، به همان اندازه که برای افزایش تعداد تبدیل ها نیاز دارید، اطلاعاتی را ارائه می دهید.
بهترین بخش این است که اطلاعات اضافی که نمایش میدهید از استایل بومی ووکامرس استفاده میکند. همه اینها برای این است که مانند انگشت شست دردناک بیرون نیاید و مشتریان را از کار بیاندازد.
#3 نمونه های تصویر و رنگ را اضافه کنید
در حالی که راه اندازی استاندارد WooCommerce کاربردی است، اما فاصله زیادی با ایجاد هیبت دارد. چند جعبه کشویی و توضیحات متنی واقعاً تخیل را جذب نمی کند. همچنین اطلاعات را به بهترین شکل به مصرف کننده منتقل نمی کند.
بر اساس گزارشها، مغز میتواند محرکهای بصری را 60000 برابر سریعتر از متن پردازش کند، به این معنی که شما باید به جای تکمیل توضیحات محصول، روی نشانههای بصری تمرکز کنید. این دقیقاً همان چیزی است که می توانید با نمونه های ویژگی WooCommerce به دست آورید.
با نصب این افزونه میتوانید تجربه خرید مشتری خود را با تبدیل آن کشوییهای کسلکننده به نمونهها و تصاویر چشمگیر بهبود بخشید.

به جای داشتن یک توضیح متنی، می توانید به مشتری خود این فرصت را بدهید که روی بسیاری از نمایش های بصری تغییرات WooCommerce در صفحه محصول کلیک کند.
این نه تنها نسبت به طرحبندی استاندارد WooCommerce بسیار جذابتر به نظر میرسد، بلکه مشتریان میتوانند از نمونهها، تصاویر و قیمتهای سفارشیشده در هر تنوع برای پردازش اطلاعات و تصمیمگیری سریعتر برای خرید خود استفاده کنند.
شماره 4 انواع محصول را به هم پیوند دهید
آیا می بینید که برای انواع محصولاتی که می فروشید با شرکت هایی مانند آمازون رقابت می کنید؟ اگر چنین است، میخواهید یکی از ترفندهای سئوی آنها را کپی کنید – پیوند دادن تغییرات محصول به یکدیگر.
با نصب افزونه WooCommerce Linked Variations، میتوانید آرشیو محصولات گستردهتری را با پیوند دادن محصولات از هر نوع به یکدیگر با ویژگیهایشان ایجاد کنید.
اما این در دنیای واقعی به چه معناست؟
با نصب یک افزونه تغییرات پیوندی، می توانید به هر نوع محصول یک URL، عنوان و توضیحات منحصر به فرد بدهید. این امر نه تنها آرشیو محصولات شما و دسترسی به موتورهای جستجو را به طور چشمگیری افزایش می دهد، بلکه منجر به نتایج جستجوی بسیار دقیق تر و فیلتر کردن محصولات در فروشگاه آنلاین شما می شود.

این مزایا فراتر از پوشش بهتر جستجوی دم بلند و دیده شدن محصول در محل است. از آنجایی که هر نسخه URL خاص خود را دارد، میتوانید آنها را در پلتفرمهایی مانند Google Shopping و فیسبوک فشار دهید، و مشتریان شما میتوانند پیوندهای مستقیم را با دوستان خود به صورت آنلاین یا در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
این افزونه به شما کمک میکند تا تغییرات محصول خود را از قید یک صفحه محصول خاص تا هر کجا که میخواهید در شبکه جهانی وب ظاهر شود، آزاد کنید!
شماره 5 تغییرات انبوه را مدیریت و نمایش دهید
اگر به دنبال ساده سازی فرآیند افزودن تغییرات به فروشگاه خود هستید، ووکامرس انبوه ووکامرس راه حل مناسبی است!
می توانید به راحتی چندین تنوع محصول را به طور همزمان اضافه کنید، تخفیف های انبوه را فعال کنید، در دسترس بودن سهام را تنظیم کنید و ویژگی ها را مستقیماً از صفحه محصول تغییر دهید.

با ساده کردن نمایش تغییرات محصول، یک تجربه خرید کاربرپسند ایجاد کنید. جدولهای کشویی تغییرات را با یک شبکه تغییرات انبوه، با جعبههای کمیت و دکمههای خرید جایگزین کنید.

#6 نحوه نمایش تغییرات قیمت را سفارشی کنید
از دیدن قیمت های نمایشگر ووکامرس به عنوان یک محدوده زمانی که محصول شما دارای تغییرات با قیمت های مختلف است خسته شده اید؟ تو تنها نیستی! این نه تنها برای فروش نامناسب است، بلکه می تواند مشتریان را از خرید از شما منصرف کند.
به طور پیش فرض، WooCommerce تغییرات قیمت را به صورت یک محدوده نمایش می دهد، مانند 10.00 تا 25.00 دلار. مشکل این است که این اغلب بهترین راه برای فروش محصولات شما نیست و میتواند مشتریان را از کار بیاندازد و در نتیجه فروش خود را از دست بدهد.
افزونه WooCommerce Variation Prices به شما امکان میدهد نحوه نمایش قیمتهای متغیر را سفارشی کنید – به شما انعطافپذیری کامل در قیمتگذاری میدهد.

گزینه های نمایش موجود عبارتند از:
- حدود قیمت
- قیمت اولیه (کوتاه)
- قیمت شروع (طولانی)
- حداکثر قیمت
- تمام قیمت های تنوع را لیست کنید
- تا زمانی که یک تغییر انتخاب شود، قیمت را پنهان کنید
- سفارشی
تغییرات WooComerce خود را به سطح بعدی ببرید
ووکامرس یک پلتفرم تجارت الکترونیک عالی است. با این حال، اگر فروشگاه آنلاین شما قرار است در این فضای رقابتی فزاینده رقابت کند، باید تغییرات ووکامرس خود را فراتر از تنظیمات خارج از جعبه آنها بهینه کنید.
با کمک افزونه های ذکر شده در بالا، می توانید:
- نمایش تغییرات به عنوان محصولات مستقل.
- اطلاعات دقیق تر تغییرات را به شیوه ای چشم نواز نمایش دهید.
- تعداد محصولات قابل جستجو را در فروشگاه خود افزایش دهید و عملکرد فیلتر را بهبود بخشید.
- اندازه سایت خود را به طور چشمگیری در موتورهای جستجو افزایش دهید.
- برای اشتراکگذاری آنلاین، پیوندهای مستقیم به هر یک از تغییرات ایجاد کنید.
با اعمال این تغییرات، می توانید تجربه مشتری فروشگاه آنلاین خود را به طور چشمگیری بهبود بخشید و نرخ تبدیل بسیار مهم را افزایش دهید.
– تهیه و ترجمه توسط wordpress-templates.ir