راهنمای کامل تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک


با بیش از 905 میلیارد فروش آنلاین در سال 2022، واضح است که تجارت الکترونیک یک هنجار جدید است. اگر یک وب سایت برای فروشگاه خود راه اندازی می کنید، در حال حاضر در مسیر درستی قرار گرفته اید. با این حال، یافتن استراتژی‌های تجارت الکترونیکی مناسب برای کسب‌وکار شما می‌تواند چالش برانگیز باشد، و تضمین یک جریان ثابت از مشتریان می‌تواند چالش برانگیز باشد.

خوشبختانه، هنگامی که از اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک استفاده می کنید، می توانید استراتژی خود را برای به حداکثر رساندن سود خود بهبود بخشید. شما می توانید از چند نقطه داده ساده، از ردیابی رها شدن سبد خرید تا تبدیل های موفق، چیزهای زیادی بیاموزید.

در این راهنما، شما را با اصول تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک آشنا می کنیم. در مرحله بعد، هشت معیار کلیدی را برای ردیابی و نشان دادن برخی از بهترین ابزارها برای این کار به اشتراک می گذاریم. بیایید شیرجه بزنیم!

مقدمه ای بر تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک (و مزایای ردیابی آن)

به طور خلاصه، Analytics شامل جمع آوری داده ها و سپس ارزیابی آن برای یک هدف خاص است. معمولاً این کار با استفاده از نرم افزارهای آنلاین پیشرفته انجام می شود. با این حال، برخی از معیارها را می توان با انجام عملیات ساده حسابی تعیین کرد.

وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می شود، هدف استفاده از بینش به دست آمده از این داده ها برای بهبود مستمر استراتژی های بازاریابی و فروش است. در اینجا برخی از مزایای بالقوه ای است که می توانید هنگام ردیابی تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک دریافت کنید:

به منظور دستیابی به اهداف معین، کسب و کارهای آنلاین معمولاً روی مجموعه خاصی از معیارها برای پیگیری تصمیم می گیرند. هر یک می تواند چیزهای متفاوتی در مورد رفتار مشتری، عملکرد صفحه وب، فروش و موارد دیگر روشن کند.

8 معیار اصلی تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک که باید دنبال کنید

اکنون که کمی در مورد مزایای ردیابی تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک می دانید، قصد داریم هشت معیار کلیدی را به شما معرفی کنیم که می توانید آنها را دنبال کنید!

1. هزینه جذب مشتری (CAC)

هزینه جذب مشتری (CAC) یکی از ساده ترین معیارهایی است که می توانید ردیابی کنید. با این حال، بسیار مفید است.

همانطور که از نام آن پیداست، CAC هزینه دستیابی به مشتری جدید را به شما می گوید. محاسبه این معیار نسبتاً آسان است، تا زمانی که بدانید چقدر برای بازاریابی هزینه می کنید و چه تعداد مشتری جدید دریافت می کنید.

به عنوان مثال، می توانید با بودجه بازاریابی ماهانه خود شروع کنید و آن عدد را بر تعداد مشتریان جدیدی که هر ماه جذب می کنید تقسیم کنید. این به شما CAC را می دهد.

برای بهبود مدل کسب و کار خود، می خواهید هزینه جذب مشتری خود را تا حد امکان پایین نگه دارید. ایده خوبی است که این گیج را به صورت دوره‌ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که نرخ پایداری دارد.

2. نرخ تبدیل فروش

یکی از مهمترین معیارهای تجارت الکترونیک که می توانید آن را پیگیری کنید، نرخ تبدیل فروش شما است. می‌توانید با در نظر گرفتن تعداد کل تبدیل‌های فروش، و تقسیم آن بر تعداد بازدیدکنندگانی که دریافت کرده‌اند، این را محاسبه کنید. شانس. فرصت برای تکمیل این تبدیل

به عنوان مثال. فرض کنید در حال پیگیری فروش یک محصول جدید هستید. در ماه اول متوجه شدم که 100 نفر صفحه محصول را مشاهده کرده اند. همچنین 30 مورد فروش از این کالای خاص انجام شده است. این باعث می شود نرخ تبدیل فروش شما 30 درصد باشد.

یکی از راه‌های متداول که نرم‌افزار تجارت الکترونیک فروش را کنترل می‌کند، قرار دادن خودکار کد رهگیری در صفحات تأیید یا تشکر است:

صفحه تشکر سفارش تجارت الکترونیک Target.com.

در حالی که فروش شاید مهمترین معیار تبدیلی است که باید دنبال شود، مطمئنا موارد دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید تعداد افرادی که در خبرنامه شما مشترک می‌شوند را پیگیری کنید، یک محصول دیجیتالی رایگان دانلود کنید یا حتی به برنامه وفاداری شما بپیوندید.

3. رها کردن گاری

رها کردن سبد خرید یکی از بزرگترین مشکلات تقریباً در هر صنعت آنلاین است. از مد گرفته تا خودروهای کرایه‌ای، خریداران اغلب اقلامی را پس از خرید مجدد، در سبد خرید خود می‌گذارند.

دلایل زیادی برای رها شدن سبد خرید وجود دارد، اما هزینه های حمل و نقل بالا و فرآیند پرداخت طولانی در صدر فهرست قرار دارند. علاوه بر این، رها کردن سبد خرید به ویژه در میان کاربران تلفن همراه رایج است.

یادآوری ایمیل سبد خرید رها شده.

اگر این معیار را دنبال کنید و متوجه شوید که مشکل فروشگاه آنلاین شما است، می توانید تلاش کنید تا به طور تصادفی سبد خرید خود را کاهش دهید. می توانید برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

اگر بتوانید فرآیند پرداخت خود را بهینه کنید تا طراحی ساده و الزامات کمی داشته باشد، احتمالاً فروش بیشتری خواهید داشت.

4. میانگین ارزش سفارش (AOV)

میانگین ارزش سفارش (AOV) میانگین دلاری را که کاربران برای هر سفارش خرج می‌کنند نشان می‌دهد. باز هم می توانید این را با استفاده از تقسیم ساده محاسبه کنید. شما باید سود کل و تعداد کل سفارشات خود را بدانید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید که AOV شما تا حد امکان بالا باشد. با این حال، این غیر معمول نیست که کاربران فقط چند محصول را خریداری کنند، به خصوص اگر آنها تازه وارد فروشگاه شما شده باشند.

اگر فروشگاه شما AOV پایینی دارد، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای تشویق سفارش‌های بزرگ استفاده کنید:

  • اجرای گران فروشی / بیع متقابل
  • ارسال رایگان برای سفارشات بزرگ ارائه دهید
  • تخفیف ارائه دهید

فروش متقابل و فروش متقابل می تواند راه های موثری برای افزایش AOV شما باشد. می توانید این کار را با تبلیغ موارد مشابه، مکمل یا برتر در صفحات محصول خود انجام دهید:

آنها معمولاً در نوارهای کناری یا در پایین صفحه، تحت عنوانی مانند “تکمیل ظاهر” یا “مکرر با هم خریداری شده” نمایش داده می شوند. اگر می خواهید این تاکتیک را در فروشگاه وردپرس خود امتحان کنید، می توانید از افزونه ای مانند WPC استفاده کنید که اغلب با هم برای WooCommerce خریداری می شود.

5. مشتریان تکراری

مشتریان مکرر خریدارانی هستند که برای خریدهای اضافی به فروشگاه شما باز می گردند. این معیار کلیدی دیگری است که باید دنبال شود.

شما می خواهید خریداران تکراری را تا حد امکان تشویق کنید. با این حال، با رقابت زیاد، حفظ مشتریان تجارت الکترونیک می تواند دشوار باشد.

یکی از راه های عالی برای کسب خریدهای تکراری استفاده از برنامه وفاداری است:

برای برنامه وفاداری Madewell ثبت نام کنید.

شما می خواهید به کاربران خود جوایز بزرگی ارائه دهید. به این ترتیب آنها انگیزه پیدا می کنند تا بارها و بارها برگردند.

6. نرخ پرش و زمان در صفحه

دانستن نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما و صفحات جداگانه آن ضروری است. بنابراین، دو مورد از مفیدترین معیارهایی که می توانید ردیابی کنید، نرخ پرش و زمان در صفحه است. «نرخ پرش» شما تعداد کاربرانی است که وارد وب سایت شما می شوند و بدون کلیک کردن به صفحه دیگری از سایت شما را ترک می کنند.

در همین حال، Time on Page به مدت زمانی که کاربران در صفحات وب شما صرف می کنند اشاره دارد. هنگامی که برای اولین بار یک وب سایت تجارت الکترونیک راه اندازی می کنید، داشتن نرخ پرش بالا و زمان کم در صفحه غیر معمول نیست، اما باید تمام تلاش خود را برای مبارزه با این موضوع انجام دهید.

بهبود زمان بارگذاری صفحه و عملکرد کلی سایت در کاهش نرخ پرش کلیدی است. علاوه بر این، اولویت بندی تجربه کاربر برای به حداکثر رساندن زمان در صفحه حیاتی است.

در اینجا چند تکنیک دیگر وجود دارد که می توانید برای بهبود هر دو معیار امتحان کنید:

  • پیوند داخلی خود را بهبود بخشید
  • یک پلاگین با هدف قرار دادن عملکرد وب سایت نصب کنید
  • منوهای ناوبری خود را بهینه کنید
  • یک نوار جستجو در هر صفحه اضافه کنید

هر یک از این استراتژی ها حرکت یکپارچه در سایت شما را برای کاربران آسان تر می کند.

7. نرخ کلیک (CTR)

در بازاریابی PPC، می توانید برای نمایش تبلیغات خود در صفحات خاصی هزینه پرداخت کنید. با بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، می توانید برای عبارات جستجوی خاصی پرداخت یا “مناقصه” بدهید. بسته به پیشنهاد شما، ارتباط محتوای شما و کیفیت کلی صفحه شما، محتوای شما می تواند به بالای نتایج جستجوی مرتبط ارتقا یابد.

در همین حال، نتایج جستجوی ارگانیک صفحات وب را بر اساس الگوریتم‌هایی نشان می‌دهد که برای ارائه مرتبط‌ترین محتوا به کاربران طراحی شده‌اند — بدون نیاز به پرداخت:

نتایج جستجوی ارگانیک گوگل

در تمام این سناریوها، CTR به درصدی از نمایش‌ها (یا بازدیدها) اشاره دارد که منجر به کلیک می‌شود. بنابراین، شما می خواهید که CTR شما تا حد امکان بالا باشد.

با تبلیغات کلاسیک PPC و بازاریابی ارگانیک، می توانید CTR خود را با ایجاد عناوین مختصر و توضیحات متا مفید بهبود بخشید. همچنین هوشمندانه است که برخی از کلمات کلیدی را تحقیق کنید تا بتوانید عباراتی را که مخاطبان شما قبلاً جستجو کرده‌اند را هدف قرار دهید.

8. جمعیت شناسی مخاطب

آخرین اما نه کم اهمیت، جمعیت شناسی مخاطبان می تواند در تحلیل تجارت الکترونیک بسیار مفید باشد. در اینجا چند نقطه داده وجود دارد که ممکن است بخواهید ردیابی کنید:

  • نوع وسیله
  • محل
  • عمر
  • سطح درآمد

می توانید از فرم های ثبت نام برای جمع آوری برخی از این اطلاعات از کاربران جدید استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید یک نظرسنجی ایجاد کنید تا در مورد مشتریان قبلی خود بیشتر بدانید.

این داده ها می تواند به شما در درک بهتر مخاطبان هدف کمک کند. به این ترتیب می توانید استراتژی های بازاریابی محتوا، قیمت گذاری و طراحی صفحه را با توجه به نیازهای خاص آنها شکل دهید.

نحوه ردیابی تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک

اکنون که برخی از مهم‌ترین معیارهای تجارت الکترونیک را می‌شناسید، باید یاد بگیرید که چگونه آنها را ردیابی کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، شما می توان محاسبه دستی برخی از معیارهای تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک. با این حال، این می تواند خسته کننده و زمان بر باشد.

خوشبختانه، ابزارهای تحلیلی و بازاریابی زیادی وجود دارد که می توانند به طور خودکار بسیاری از معیارهای تجارت الکترونیک را ردیابی و محاسبه کنند. شما باید به طور کامل در مورد آنها تحقیق کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای تجارت شما بهترین است.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، Semrush و Google Analytics دو مورد از محبوب ترین و قابل اعتمادترین ابزارهایی هستند که می توانید استفاده کنید:

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

استفاده از هر دو آسان و ساده است. علاوه بر این، هر دوی آنها به طور یکپارچه با وردپرس ادغام می شوند.

نتیجه

با محبوبیت روزافزون تجارت الکترونیک، متمایز شدن فروشگاه آنلاین شما از سایرین ممکن است دشوار باشد. با استفاده از تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک، آمادگی بیشتری برای خدمت به مشتریان خود و افزایش فروش خواهید داشت.

می توانید با ردیابی معیارهای ساده تجارت الکترونیک مانند هزینه های جذب مشتری، نرخ تبدیل فروش و مقادیر متوسط ​​سفارش شروع کنید. سپس، می‌توانید از ابزاری مانند Google Analytics یا Semrush برای ارزیابی معیارهای عملکرد وب‌سایت و تبلیغات مانند نرخ پرش و نرخ کلیک استفاده کنید.

آیا در مورد شروع با یک استراتژی تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!


– ارائه و ترجمه توسط تیم wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!