چگونه (و چرا) با Google Analytics 4 شروع کنید


اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید، احتمالاً در حال حاضر از ویژگی های آن استفاده می کنید. با این حال، ممکن است شنیده باشید که یونیورسال آنالیتیکس در حال تغییر به Google Analytics 4 است. این سیستم جدید ممکن است پیچیده به نظر برسد، و چشم انداز انتقال می تواند بسیار زیاد به نظر برسد.

خوشبختانه، ما تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد پلتفرم جدید تجزیه و تحلیل جمع آوری کرده ایم. Google Analytics 4 (GA4) با روش‌های جدیدی برای اندازه‌گیری عملکرد و تعامل وب‌سایت ارائه می‌شود. شما می توانید از آن برای دریافت بینش بهتر در مورد تعامل کاربر در سایت خود استفاده کنید.

در این پست شما را با Google Analytics 4 و مزایای آن آشنا می کنیم. در مرحله بعد، شما را از طریق فرآیند راه اندازی راهنمایی می کنیم و قسمت های مختلف داشبورد تجزیه و تحلیل آن را توضیح می دهیم. بریم سر کار!

مقدمه ای بر گوگل آنالیتیکس 4

گوگل آنالیتیکس در سال 2005 ایجاد شد. اگرچه این سیستم تکامل یافته است، اما هدف اصلی آن از خدمت به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل یکسان باقی مانده است:

صفحه اصلی Google Analytics

گوگل آنالیتیکس پلتفرمی است که ترافیک و عملکرد وب سایت شما را ردیابی و اندازه گیری می کند. با این حال، در 1 ژوئیه 2023، سیستم فعلی (Universal Analytics) دیگر داده ها را پردازش نمی کند و Google Analytics 4 (GA4) مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

اگر در حال حاضر از این ابزار استفاده می کنید، ممکن است قبلاً بنری را در داشبورد Google Analytics خود دیده باشید که به شما توصیه می کند به نسخه جدید تغییر دهید:

لوگوی گوگل آنالیتیکس 4.

راه های زیادی وجود دارد که گوگل در حال مدرن سازی پلتفرم اصلی تجزیه و تحلیل خود است. تفاوت های اصلی عبارتند از:

  • بینش‌ها و پیش‌بینی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی: پلتفرم جدید دارای بینش های هوش مصنوعی است تا به شما در ردیابی رفتار کاربر کمک کند. یک مثال می تواند مانند داده هایی در مورد افزایش علاقه کاربر به یک محصول خاص باشد.
  • مدل داده جدید: GA4 داده‌ها را به‌عنوان «رویداد» جمع‌آوری می‌کند، که هر کدام با یک نام منحصربه‌فرد به شناسایی آن کمک می‌کند. این رویدادها شامل بازدید از صفحه و تراکنش ها می شود.
  • جلوگیری از اسپم: در حالی که نسخه های قبلی گوگل آنالیتیکس بیشتر مستعد ابتلا به هرزنامه بودند، پلتفرم جدید اقداماتی را برای محافظت از داده های وب سایت شما افزایش داده است.

به طور خلاصه، Google Analytics 4 همچنان نقش مشابه قبلی خود را ایفا می کند. با این حال، نسخه جدید برای کمک به شما در ردیابی و درک بهتر رویدادهای وب سایت و تعاملات بازدیدکنندگان طراحی شده است.

چرا زمان آن رسیده است که از Google Analytics 4 استفاده کنید

اگرچه این انتقال تا ژوئیه 2023 به طور کامل اجباری نخواهد بود، می توانید زودتر به جای دیرتر به Google Analytics 4 بروید. به این ترتیب، می‌توانید راه‌اندازی جدید خود را شروع کرده و از مزایای آن بهره ببرید.

Google Analytics 4 با فراوانی به‌روزرسانی‌های پیشرفته ارائه می‌شود. یکی از این ویژگی های قابل توجه افزایش تمرکز بر حریم خصوصی کاربر است.

GA4 آدرس های IP را ذخیره نمی کند و با جمع آوری داده ها و کنترل های استفاده دقیق ارائه می شود. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا با مقررات بین‌المللی حفاظت از داده‌ها مانند مقررات حفاظت از داده‌های عمومی مطابقت داشته باشید.

ردیابی رویداد یکی دیگر از تفاوت های مهم بین Universal Analytics و GA4 است. پیش از این، اندازه گیری بسیاری از مقیاس ها شامل تنظیم دستی پیچیده بود. اکنون، پلتفرم جدید به طور خودکار رویدادها را برچسب گذاری می کند.

GA4 همچنین می تواند انواع مختلفی از رویدادهای تعامل انسانی را شناسایی و اندازه گیری کند، از جمله:

  • جستجوهای سایت
  • دانلود فایل
  • بازدید از صفحه
  • طومارها
  • کلیک های خروجی
  • معیارهای تعامل ویدیویی

علاوه بر این، سیستم جدید به شما امکان می دهد گزارش های چرخه عمر مشتری را ردیابی کنید. می‌توانید ببینید کدام کانال‌ها کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند، اقدامات آنها و اینکه آیا آنها پس از تبدیل در صفحه باقی می‌مانند یا خیر. این داده ها نمای کلی تری از نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما از طریق کانال های مختلف ارائه می دهد.

در نهایت، باید تا ژوئیه 2023 این تغییر را ایجاد کنید. اگر اکنون حرکت نکنید و پلتفرم جدید را یاد نگیرید، ممکن است در آخرین لحظه متوجه شوید که در حال تقلا هستید. با تغییر اکنون، زمان خواهید داشت تا GA4 را بشناسید و از ویژگی های جدید آن نهایت استفاده را ببرید.

نحوه پیاده سازی Google Analytics 4 (در 3 مرحله آسان)

اکنون که برخی از ویژگی‌ها و مزایای جدید GA4 را می‌شناسید، بیایید نحوه خارج شدن از حساب Universal Analytics را بررسی کنیم.

مرحله 1: ایجاد یک سایت Google Analytics 4

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید قبلاً از Google Analytics 4 استفاده نمی‌کنید. اگر سایت خود را بعد از 14 اکتبر 2020 راه‌اندازی کنید، ممکن است از سیستم جدید استفاده کنید.

برای بررسی این موضوع، می‌توانید به حساب Google Analytics خود دسترسی داشته باشید و به لیست سایت‌های خود نگاه کنید. سایت‌هایی که در حال حاضر از Universal Analytics استفاده می‌کنند دارای یک UA در ابتدای شناسه های تجزیه و تحلیل آنها:

ویژگی های گوگل آنالیتیکس

اگر ملک شما نشان داده شده است UA، می توانید ادامه دهید و انتقال را شروع کنید. ابتدا سایت را با استفاده از Universal Analytics انتخاب کنید و به سایت آن بروید مسئول تنظیمات. سپس انتخاب کنید دستیار راه اندازی G4A:

Google Analytics Setup Assistant 4

پس از آن، کلیک کنید شروع کنید دکمه زیر من می خواهم یک سایت جدید Google Analytics 4 ایجاد کنم:

یک ویژگی جدید GA4 ایجاد کنید

شما باید کلیک کنید ایجاد ملک، و Google Analytics دو حساب شما (Universal Analytics و Google Analytics 4) را به هم مرتبط می کند:

سایت های لینک شده گوگل آنالیتیکس

اکنون می توانید اندازه گیری رویدادهای پیچیده تر را شروع کنید. کلیک ایجاد ملک مراحل را برای نام گذاری ملک خود دنبال کنید و داده هایی را که می خواهید ثبت کنید انتخاب کنید:

یک ویژگی جدید GA4 ایجاد کنید.

او ضربه می زند حفظ می کند وقتی از تنظیمات خود راضی هستید. پس از آن شما بلافاصله به جریان های داده.

مرحله 2: سایت Google Analytics 4 خود را پیکربندی کنید

برای شروع کار با Google Analytics 4، باید حداقل یک جریان داده را پیکربندی کنید. این می تواند یک فایل باشد وبو برنامه اندروید، یا برنامه iOS:

جریان داده را برای GA4 انتخاب کنید.

اگر انتخاب کنی وباز شما خواسته می شود آدرس وب سایت خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید جریان‌های داده‌ای را که می‌خواهید ردیابی کنید، مشخص کنید:

یک جریان داده GA4 راه اندازی کنید.

از اینجا، گوگل آنالیتیکس از شما می‌خواهد که یک برچسب به وب‌سایت خود اضافه کنید تا تأیید کند که مالک آن هستید. می توانید این کار را از طریق گوگل تگ منیجر انجام دهید. توصیه می کنیم این راهنمای مفید را در مورد نحوه تنظیم برچسب ها دنبال کنید:

تنظیمات تگ گوگل در GA4.

Google Analytics 4 به محض اینکه تأیید کردید مالک وب سایت خود هستید، جمع آوری داده ها را آغاز می کند.

مرحله 3: گزارش های Google Analytics را کاوش کنید 4

اکنون می‌توانید مانند سیستم قدیمی تمام داده‌ها را از داشبورد ردیابی کنید:

صفحه اصلی Google Analytics

با شروع به تنظیم بینش های سفارشی، می توانید تمام گزارش های جدیدی را که به آنها دسترسی دارید کاوش کنید. شما می توانید یک نمای کلی از همه گزارش های خود را در اینجا دریافت کنید گزارش تصویری برگه:

درباره گزارش های گوگل آنالیتیکس

این به شما یک نمای کوچک از داده‌هایتان، از جمله تعداد کاربران جدید و متوسط ​​دوره تعامل، می‌دهد. همچنین می‌توانید زیرمجموعه‌های چرخه عمر را برای تعامل با مشتری، جذب مشتری، کسب درآمد و موارد دیگر کاوش کنید.

برای خلاصه ای کامل از ویژگی های مختلف GA4، این پلتفرم یک حساب آزمایشی ارائه کرده است. این به شما امکان می دهد قبل از تغییر، داده های تجاری دقیق را تجزیه و تحلیل و آزمایش کنید.

نتیجه

تغییر به Google Analytics 4 در ابتدا می تواند ترسناک به نظر برسد. با این حال، با پیروی از این راهنما، می‌توانید تغییر دهید و از مزایای این سیستم جدید، از جمله افزایش حریم خصوصی برای کاربران و بینش جامع‌تر، بهره‌مند شوید. تسلط بر GA4 به شما کمک می کند تا در دراز مدت از اطلاعات تجزیه و تحلیل به نفع خود استفاده کنید.

برای جمع بندی، در اینجا نحوه پیاده سازی Google Analytics 4 آمده است:

  1. برای انتقال سایت Universal Analytics خود از Google Analytics 4 Setup Assistant استفاده کنید.
  2. با استفاده از اطلاعات وب سایت (یا برنامه) یک سایت Google Analytics 4 ایجاد و پیکربندی کنید.
  3. گزارش های جدیدی را که اکنون می توانید با GA4 به آنها دسترسی داشته باشید، کاوش کنید.

آیا در مورد استفاده از Google Analytics 4 سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!


– ارائه و ترجمه توسط تیم wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!