10 هک عملی بهینه سازی تصویر که اکنون باید امتحان کنید


آیا قبل از انتشار یک پست بررسی های دقیقی انجام می دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما عاری از هرگونه اشتباه تایپی یا گرامری است؟ مطمئنا، شما انجام می دهید.

آیا تصاویر خود را از طریق چک لیست نیز اجرا می کنید؟ نه؟

خب شما تنها نیستی.

در حالی که اکثر وبلاگ نویسان برای بهینه سازی محتوای خود بسیار سخت کار می کنند، سئوی تصویر اغلب یک فکر بعدی است.

زمان تغییر آن فرا رسیده است.

شما می توانید و باید از قدرت تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید. و مانند هر چیز دیگری در زندگی، زمانی که بدانید چگونه این کار بسیار آسان است.

موارد اقدام یکبار مصرف برای کل وب سایت شما

بیایید با این 4 کار شروع کنیم که باید فقط یک بار برای وب سایت خود انجام دهید تا به سئوی تصویر خود ضربه ای بزرگ بدهید.

1. یک نقشه سایت تصویری ایجاد کنید

    تصاویر را در نقشه سایت خود بگنجانید، درست همانطور که تمام پست ها و صفحات وب سایت خود را (یا حداقل آنهایی که باید توسط موتورهای جستجو نمایه یا کشف شوند) را شامل می شود.

    دستورالعمل‌های نقشه سایت تصویر گوگل می‌گوید که می‌توانید انتخاب کنید یا تصاویر و پست‌های خود را در یک نقشه سایت قرار دهید یا یک نقشه سایت جداگانه برای تصاویر ایجاد کنید.

    با این حال، اگر از یک CDN برای میزبانی تصاویر خود استفاده می کنید، ممکن است در نقشه سایت عمومی ایجاد شده برای وب سایت شما قرار نگیرند، زیرا چنین نقشه های سایت معمولی معمولاً فقط شامل فایل های متعلق به همان دامنه هستند. بنابراین برای چنین مواردی یک نقشه سایت تصویر جداگانه ایجاد کنید.

    همچنین، اگر سایت شما با استفاده از کد جاوا اسکریپت به تصاویر دسترسی پیدا کند، ممکن است گوگل نتواند آنها را نیز پیدا کند، مگر اینکه آنها را در نقشه سایت فهرست کنید.

    در مورد اینکه چرا گوگل نقشه سایت تصویری را توصیه می کند بیشتر بخوانید.

    چگونه یک نقشه سایت تصویری ایجاد می کنید؟

    اکثر افزونه های سئو وردپرس مانند RankMath یا Yoast یک نقشه سایت ایجاد می کنند که شامل تصاویر به همراه پست ها و صفحات (در همان نقشه سایت) است. همچنین می‌توانید تصاویر برجسته را حذف یا اضافه کنید، زیرا آن‌ها گاهی اوقات «فانتزی» هستند و ممکن است در صورت نمایه‌سازی لزوماً ارزشی اضافه نکنند.

    2. از CDN استفاده کنید

      از یک شبکه تحویل محتوای تصویر استفاده کنید تا به شما کمک کند تا تصاویر را بسیار سریعتر بارگذاری کنید. ارائه تصاویر با کیفیت بالا می تواند سرعت وب سایت شما را به شدت کند کند – که البته هرگز برای سئو خوب نیست.

      اگر مطمئن نیستید که CDN تصویر چیست، یا CDN نیز چیست، در اینجا یک توضیح بسیار سریع وجود دارد –

      CDN چیست؟

      CDN مخفف Content Delivery Network است. کاملاً به معنای واقعی کلمه همین است.

      CDN شبکه ای از سرورهای متصل در سراسر جهان در مراکز داده مختلف است.

      هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، مرکز داده ای که از نظر فیزیکی به مکان آن بازدیدکننده نزدیک است، محتوای شما را ارائه می دهد. که بدیهی است آن را سریعتر می کند.

      به عنوان مثال، فرض کنید محتوای وب سایت شما روی سروری در ساحل غربی قرار دارد. بازدیدکننده ای از ساحل شرقی به وب سایت شما می آید و سایت شما را مرور می کند.

      اکنون، واکشی محتوا از ساحل غربی تا شرق زمان می برد و سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد. در عوض، اگر از CDN استفاده می‌کنید، محتوای شما می‌تواند در یک مرکز داده در نیویورک قرار گیرد و بارگذاری وب‌سایت شما را بسیار سریع‌تر می‌کند.

      گوگل سرعت وب سایت را کاملا جدی می گیرد و شما نیز باید همین طور. استفاده از CDN می تواند به بهبود چشمگیر عملکرد وب سایت شما کمک کند.

      البته، چیزهای بیشتری از این توضیح واقعا ساده وجود دارد. اگر تشنه اطلاعات بیشتر در مورد CDN هستید، راهنمای CDN مفصل ما را بخوانید. این را برای لیستی از بهترین راه حل های رایگان CDN بخوانید.

      CDN تصویر چیست؟

      یک CDN تصویر بسیار شبیه به یک CDN معمولی است که من توضیح دادم – اما دارای توانایی اضافه شده برای تبدیل یک تصویر، تغییر اندازه، فرمت و کیفیت آن است، به طوری که تصویر برای دستگاهی که در آن مشاهده می شود بهینه می شود. .

      برای اطلاعات بیشتر، گوگل اصول اولیه را در اینجا خلاصه می کند.

      در اینجا برخی از ارائه دهندگان محبوب برای خدمات Image CDN آورده شده است –

      Optimole – فشرده سازی، تبدیل، ذخیره و ارائه تصاویر به شیوه ای بهینه شده است. Optimole می تواند با استفاده از افزونه وردپرس خود که دارای رتبه بندی فوق العاده در WordPress.org است، به راحتی با وب سایت وردپرس شما یکپارچه شود. برای اطلاعات بیشتر، بررسی دقیق Optimole ما را در اینجا بخوانید.

      Quicq – قول می دهد عملکرد تحویل تصویر شما را سرعت بخشد. بررسی دقیق Quicq ما را در اینجا بخوانید.

      و بسیاری از ارائه دهندگان CDN دیگر برای تصاویر وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید – MaxCDN، Cloudinary، Filestack، Imgix، و Imagekit.

      3. Lazy Loading را فعال کنید

      بارگذاری تنبل دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – تصاویر دقیقاً به موقع در مرورگر بازدیدکننده بارگذاری می شوند، زمانی که بازدیدکننده واقعاً به پایین اسکرول می کند یا به آن منطقه می رود و آن تصویر را “طلب” می کند.

      چگونه بارگذاری تنبل را فعال می کنید؟

      بارگذاری تنبل برای همه تصاویر آپلود شده در کتابخانه رسانه به عنوان یک ویژگی پیش فرض در نسخه 5.5 وردپرس اضافه شد (با افزودن ویژگی loading=”lazy” به img برچسب هایی که دارای ویژگی های عرض و ارتفاع هستند). بعداً نسخه 5.7 وردپرس شامل بارگذاری تنبلی شد iframe همچنین برچسب ها

      با این حال، در صورت تمایل، همچنان می توانید از یک افزونه وردپرس مانند افزونه رایگان a3 Lazy Load استفاده کنید –

      • غیرفعال کردن رفتار بارگذاری تنبل پیش فرض وردپرس یا
      • با پشتیبانی از بارگذاری تنبل، ویژگی های بارگذاری تنبل وردپرس را افزایش دهید
        • تصاویر خارج از کتابخانه رسانه
        • مرورگرهایی که ممکن است از این ویژگی وردپرس پشتیبانی نکنند
        • آی‌فریم‌ها یا ویدیوهایی که وردپرس قادر به بارگذاری آن‌ها نیست

        4. Caching مرورگر را فعال کنید

        ذخیره مرورگر زمانی است که یک مرورگر منابع دانلود شده را به صورت محلی ذخیره می کند و سپس به جای دانلود مجدد آنها در هنگام بازدید مجدد کاربر از وب سایت، به منابع دانلود شده از آنجا سرویس می دهد.

        چگونه کش مرورگر را فعال کنیم؟

        اگر علاقه ای به استفاده از کد ندارید، بهتر است آن را به یک افزونه کش مانند WP Rocket یا W3 Total Cache بسپارید. اگر از کدنویسی نمی ترسید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا کش مرورگر خود را انجام دهید.

        5. آیتم های اقدام قابل تکرار برای هر تصویر

        در اینجا لیستی از 6 مورد عملی وجود دارد که باید بخشی از چک لیست محتوای شما باشد. قبل از انتشار هر پستی با تصاویر، مطمئن شوید که هر یک از این الزامات بهینه سازی تصویر رعایت شده است.

        فرمت تصویر صحیح را انتخاب کنید

        تصاویر بدون اتلاف وب در مقایسه با PNG ها 26 درصد کوچکتر هستند. تصاویر با اتلاف WebP 25-34٪ کوچکتر از تصاویر JPEG قابل مقایسه هستند.

        یادداشت های گوگل در وب پی

        گوگل از تصاویر در چندین فرمت پشتیبانی می کند، با این حال، فرمت نسبتا جدید و کمتر شناخته شده WebP ایده آل است. معمولا برای عکس ها از JPG استفاده می شود. PNG ها معمولاً برای تصاویر و لوگوها استفاده می شوند (زیرا PNG ها امکان پس زمینه شفاف را فراهم می کنند).

        گوگل بر اساس نتایج مطالعه ای که در مقایسه تصاویر WebP، PNG و JPG انجام داده است، استفاده از WebP را برای عملکرد توصیه می کند.

        متقاعد؟ در اینجا چند نکته از Google در مورد نحوه استفاده از تصاویر WebP آورده شده است.

        تصاویر خود را به درستی نامگذاری کنید

        نام فایل تصویر شما می تواند به موتورهای جستجو در خواندن و درک تصویر شما کمک کند. نامگذاری تصادفی یک فایل تصویری، مثلاً برای یک کیف لپ‌تاپ قهوه‌ای، به‌عنوان MYPRODUCT202541.jpg به هیچ وجه کمکی نمی‌کند.

        درعوض، نامگذاری آن به عنوان “لپ تاپ-قهوه ای روشن” به موتور جستجو سرنخ هایی در مورد آنچه که تصویر مربوط می شود می دهد.

        باز هم، مثل همیشه، از قرار دادن کلمات کلیدی در نام فایل های تصویری خود اجتناب کنید. در عوض، آن را تا حد امکان طبیعی و «انسانی» نگه دارید.

        تصاویر خود را فشرده کنید

        شما باید اندازه فایل تصویر خود را در کمترین حد ممکن، بدون افت کیفیت، نگه دارید.

        در حالی که هیچ محدودیت ثابت یا اندازه فایل توصیه شده ای برای یک تصویر وجود ندارد، اکثر وب سایت هایی که من دیده ام از تصاویر با اندازه فایل بین 50 تا 100 کیلوبایت استفاده می کنند.

        می توانید از افزونه های رایگان وردپرس مانند WPSmush، TinyPNG، OptiMole یا EWWW Image Optimizer برای فشرده سازی تصاویر در وب سایت خود استفاده کنید.

        برچسب های Alt معنی دار اضافه کنید

        هر تصویر دارای برچسبی به نام alt است که به معنای واقعی کلمه مخفف متن جایگزین است. تگ های Alt یکی از مهمترین جنبه های تصاویر شما برای سئو و دسترسی هستند.

        تصاویر خود را در دسترس قرار دهید

        ابزارهای صفحه خوانی که توسط کاربران کم بینا استفاده می شود، محتوای متنی وب سایت خود را با صدای بلند بخوانید. برای تصاویر، متن جایگزین توسط چنین ابزارهایی خوانده می شود.

        بنابراین اگر متن جایگزین شما تصویر را به درستی توصیف نمی کند، برای بازدید کننده وب سایت اصلا معنی ندارد.

        همچنین ممکن است بخواهید از یک ابزار Accessibility Checker استفاده کنید تا ارزیابی کنید که آیا دسترسی وب سایت شما نیاز به بهبود دارد یا خیر.

        تصاویر خود را برای موتورهای جستجو مناسب کنید

        گوگل راهی برای “خواندن” تصاویر شما ندارد، بنابراین از متن جایگزین شما برای رمزگشایی تصویر استفاده می کند. همچنین، زمانی که مرورگر به دلایلی قادر به بارگذاری تصویری نباشد، به سادگی متن جایگزین را برای آن نمایش می دهد.

        برخی از مواردی که باید هنگام افزودن برچسب های alt از آنها دوری کنید –

        • سعی نکنید یک لیست طولانی از کلمات کلیدی را در متن جایگزین خود قرار دهید – گوگل به اندازه کافی باهوش است که از طریق آن متوجه شود.
        • از تگ های alt تکراری برای تصاویر در همان پست یا صفحه خودداری کنید – تنها کاری که انجام می دهد این است که گوگل را آزار می دهد.

        افزودن تگ های alt به تصاویر با استفاده از Image Block با وردپرس آسان است. اگر بخواهید تگ‌های alt را به‌صورت انبوه برای همه تصاویر یک وب‌سایت به‌روزرسانی کنید، ممکن است به افزونه‌ها نیاز داشته باشید.

        یک یادداشت جانبی – از ۶ آگوست ۲۰۲۲ عناوین و زیرنویس‌های تصاویر توسط گوگل منسوخ شده است. به عبارت دیگر، گوگل اکنون این تگ‌های تصویر را کاملاً نادیده می‌گیرد.

        اگر قبلاً این تگ ها را برای تصاویر خود مشخص کرده اید، نیازی نیست به عقب برگردید و آنها را حذف کنید. اگر این داده های اضافی را داشته باشید، هیچ ضرری وجود ندارد، اما دیگر مزیتی نیز وجود ندارد.

        5. اجتناب از GIF های متحرک (مانند طاعون)

        گیف های متحرک می توانند منجر به فایل های بزرگ و متورم شوند.

        در عوض، استفاده از ویدئوهایی مانند MP4 می تواند به کاهش قابل توجهی اندازه فایل کمک کند. استفاده از ویدیوی WebP حتی بهتر است. برای اثبات به مثال گوگل مراجعه کنید.

        6. از تصاویری استفاده کنید که مکمل محتوا هستند

        باید مطمئن شوید که تصویر شما (و متن جایگزین) با محتوای متن قبل و بعد از تصویر مطابقت دارد. اگر نه، ممکن است گیج کننده شود و توسط موتورهای جستجو نیز به اشتباه تفسیر شود.

        برای مثال، غیرطبیعی است که تصویری از مثلاً یک سفینه فضایی را بین دو پاراگراف که دستور پخت ماکارونی را توصیف می کند، قرار دهید.

        در نتیجه

        به طور خلاصه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر خود را به طور کارآمد ارائه دهید، به Google کمک کنید تا تصاویر شما را پیدا کند و تصاویر شما را به درستی درک کند.

        سئوی بسیار زیادی وجود دارد که این تکنیک های ساده بهینه سازی تصویر می تواند به تولید آن کمک کند. واقعاً هیچ بهانه ای برای نادیده گرفتن اینها ندارید. فقط کمی توجه به سئوی تصویر می تواند به بهبود چشمگیر تجربه کاربری وب سایت شما کمک کند. و ترافیک ارگانیکی که ایجاد می کند یک جایزه خوش آمدید است.

        نظر خود را بگذارید و به ما بگویید که چگونه تصاویر را برای وب سایت وردپرس خود بهینه کرده اید. هر افزونه وردپرس بهینه سازی تصویری که امتحان کرده باشید و دوستش داشته باشید (یا از آن متنفر باشید)؟


– تهیه و ترجمه توسط wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!