بهروزرسانی محتوای مفید گوگل بین ۲۵ اوت تا ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ راهاندازی شد. این بهروزرسانی الگوریتم دیگری است که توسط غول جستجو به منظور بهبود نتایج جستجو پیادهسازی شده است.
به منظور کمک به درک بهتر این موضوع و معنای آن برای سایت وردپرس شما، در این مقاله نگاهی عمیق به به روز رسانی خواهیم داشت. شما متوجه خواهید شد که چه چیزی مستلزم آن است، تأثیر آن بر محتوای شما، و همچنین برخی از انتقادات (لایق؟).
بیا بریم.
حقایق سریع: به روز رسانی محتوای مفید چیست؟


بهترین راه برای تعریف این بهروزرسانی الگوریتم، نقل قول از اعلامیه گوگل است:
[…] ما آنچه را که میگوییم «بهروزرسانی محتوای مفید» مینامیم که بخشی از تلاش گستردهتر برای اطمینان از اینکه مردم محتوای اصلی و مفیدی را که افراد در نتایج جستجو نوشتهاند بیشتر میبینند.
[…]
هدف بهروزرسانی محتوای مفید، پاداش بهتر به محتوایی است که بازدیدکنندگان احساس میکنند تجربه رضایتبخشی داشتهاند، در حالی که محتوایی که انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده نمیکند، عملکرد خوبی نخواهد داشت.
به طور خلاصه، هدف این به روز رسانی حذف صفحات کم ارزش و بی فایده از نتایج جستجو است. اگر این به نظر بسیار شبیه به روز رسانی EAT است، تصادفی نیست. تقریباً در همین راستا پیش می رود. با این حال، موارد فوق به طور خاص چه معنایی دارند؟
در جزئیات فرو بروید
اگر به خواندن پست تبلیغاتی ادامه دهید، متوجه خواهید شد که به روز رسانی محتوای مفید به طور خاص به سیگنال های زیر نگاه می کند:
- آیا محتوای شما با مخاطبان مورد نظر/ اصلی و تمرکز سایت شما کار می کند؟
- آیا تجربه مستقیم و دانش عمیق ارائه می دهید؟
- آیا با هدف جستجوی کاربران مطابقت دارد؟
در نتیجه، هدف شما (به احتمال زیاد) این است:
- محتوای بیش از حد بهینه شده
- محتوا تا حد زیادی خارج از استراتژی محتوای عمومی شما است
- محتوای نوشتاری/ریسی شده هوش مصنوعی
- محتوایی که به کاربران در رسیدن به هدفشان کمک نمی کند
- Clickbait (به عنوان مثال، محتوایی که در مورد تاریخ انتشار فیلم یا کنسول صحبت می کند در حالی که واقعاً وجود ندارد)
سورپرایز زیادی وجود ندارد. حتی بدون اینکه گوگل این موضوع را روشن کند، احتمالاً می دانستید که این نوع محتوا واقعاً مفید نیست.
اثر مشاهده شده از تفریق
اگرچه، مانند همه بهروزرسانیهای اصلی اصلی، بهروزرسانی محتوای دستیار باعث ایجاد موجهایی در زمینه سئو شد، اما به اندازه کافی عجیب، تأثیر آن بر رتبهبندی جستجو نسبتاً کم بود.
بسیاری از وبسایتهایی که نوسانات رتبهبندی را دنبال میکنند، نشان دادهاند که تأثیرات آنها نسبتاً جزئی بوده است. در این مرحله به نظر میرسد که تنها بر بدترین متخلفان تأثیر گذاشته است، اما تغییر چندانی در کل وجود نداشت. مطمئناً تأثیر کمتری از آنچه بسیاری انتظار داشتند.
با این حال، گوگل همچنین اعلام کرده است که اثرات ممکن است در طول زمان قابل توجه تر شوند. علاوه بر این، مهم است که به خاطر داشته باشید که این تنها یک نشانه است. این با مجموعه ای از عوامل دیگر کار می کند و همچنین می تواند در به روز رسانی های بعدی تقویت شود. بنابراین، این امکان وجود دارد که تا بعداً به طور کامل عملی نشود.
به طور اسمی، بهروزرسانی محتوای مفید فقط بر جستارهای جستجوی انگلیسی تأثیر میگذارد و سایر زبانها پس از اصلاح بیشتر توسط Google دنبال میشوند. با این حال، همچنین تعدادی گزارش از تأثیر سایت های غیر انگلیسی وجود دارد.
رفرش برای شما و سایت وردپرسی شما چه معنایی دارد؟
خوب، اکنون که می دانیم برای چیست و چه کاربردی دارد، بیایید به این بپردازیم که چه چیزی را باید از به روز رسانی محتوای مفید برای سایت و محتوای خود حذف کنید.
۱- ابتدا روی افراد تمرکز کنید
نکته اصلی این به روز رسانی، ضرب المثل قدیمی گوگل برای ایجاد محتوا برای مردم است، نه موتورهای جستجو. الگوریتم به روز رسانی به سادگی آن را تکرار می کند.
هدف اعلام شده گوگل این است که به کاربران خود با بهترین محتوای ممکن برای آنچه که به دنبال آن هستند ارائه دهد. علاوه بر این، موتور جستجو در حال حاضر آنقدر پیچیده است که فریب هر ترفند فنی را نمیدهد. بنابراین، برای کسب رتبه بالا، تنها گزینه شما این است که سعی کنید بهترین امتیاز ممکن را کسب کنید.
یکی از گام های کلیدی در این راستا، درک و تحقق هدف تحقیق است. هنگام انتخاب موضوع، مطمئن شوید که به خوبی درک کرده اید که محقق در تلاش برای دستیابی به چه چیزی است و به او کمک کنید تا این کار را انجام دهد. ما یک مقاله کامل در مورد این موضوع گردآوری کرده ایم که می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.
هدف جستجوی رضایت بخش، کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد. این، به جای ارسال مجدد آنها به SERP ها برای اطلاعات بیشتر، سیگنال های مثبتی به گوگل می فرستد که نشان می دهد شما به بازدیدکنندگان خود آنچه را که می خواهند می دهید.
2. روی غذا خوردن متمرکز بمانید
اگر نمی دانستید، EAT مخفف Experience، Authority و Trustworthiness است. چند سال پیش تمرکز یک الگوریتم بهروزرسانی با همین نام بود.
به روز رسانی EAT به طور خاص صفحات YMYL (“پول یا زندگی شما”) را هدف قرار داد. این به معنای انواع صفحاتی است که احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران Google در آینده دارند. با این حال، برای همه صدق می کند.




گوگل در اعلامیه بهروزرسانی محتوای مفید خود، به این نشانگرهای کیفیت اشاره خاصی میکند. برای اولین بار، آنها پیشنهاد می کنند که به حوزه تخصصی خود پایبند باشید. این بدان معناست که به سادگی محتوا را برای جست و جوهایی که می خواهید ترافیک دریافت کنید تولید نکنید. در عوض، مطمئن شوید که یک منبع ارزشمند برای مخاطبان اصلی و موضوع خود ایجاد می کنید.
مطمئناً، شما همیشه میتوانید شاخههای مختلف و موضوعات جدید مرتبط با موضوع اصلی خود را باز کنید. به عنوان مثال، ممکن است در حین اجرای یک وبلاگ تناسب اندام به موضوعات مرتبط با سلامتی مانند مدیتیشن بپردازید. با این حال، صرفاً برای به دست آوردن ترافیک از مسیر خود خارج نشوید (به عنوان مثال، نوشتن مقاله ای در مورد بیت کوین در سایتی که معمولاً مربوط به باغبانی است).
همچنین به معنای نوشتن در مورد چیزهایی است که تجربه دست اولی با آنها دارید.
چگونه آن را ثابت می کنید؟
اول از همه، در مورد محصولی ننویسید که هرگز از آن برای دریافت کمیسیون های وابسته استفاده نکرده اید. دوم، بینش و تصاویر اصلی را ارائه دهید. فراتر از خلاصه کردن آنچه در حال حاضر وجود دارد، و افزودن اطلاعاتی که خوانندگان نمی توانند در هیچ جای دیگری پیدا کنند، بروید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد EAT، به مقاله بالا مراجعه کنید و همچنین نگاهی به دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت تحقیق بیندازید.
3. دستورالعمل های بررسی محصول را دنبال کنید
چیزی که به طور خاص در اطلاعیه به روز رسانی ذکر شده است (و بنابراین احتمالاً هدف قرار گرفته است) بررسی محصول است. اگر محتوای شما بیشتر به این موضوع مربوط می شود، بهتر است دستورالعمل های گوگل را برای نوشتن نظرات با کیفیت محصول مرور کنید.
اگر می خواهید با یک کلیک خود را ذخیره کنید، اصل مطلب به شرح زیر است:
- تجربه ای را نشان دهید که شما را واجد شرایط بررسی محصول می کند
- تصاویر بصری، پیوندهایی به منابع دیگر، و دادههای کمی مستقیم برای تأیید نظرات خود ارائه دهید
- مزایا و معایب را فهرست کنید و محصول را با موارد مشابه مقایسه کنید
- جزئیات اولیه را در مورد آنچه که محصول را خوب یا بد می کند ارائه دهید و شواهدی برای نظر خود ارائه دهید
اساساً همه چیز دوباره تمام شد.
4. مطالب را مرور کنید
یکی دیگر از اطلاعات جالب از اطلاعیه به روز رسانی این است:
هر محتوایی – نه فقط هرزنامه – در سایت هایی که مشخص شده است به طور کلی حاوی مقادیر نسبتاً زیادی هرزنامه هستند، بعید است در جستجو عملکرد خوبی داشته باشد، با فرض اینکه محتوای دیگری در جای دیگری در وب وجود داشته باشد که بهتر ارائه شود. به همین دلیل، حذف محتوای غیر مفید می تواند به رتبه بندی محتوای دیگر شما کمک کند.
این پیام کاملاً واضح است: اگر وب سایت شما حاوی محتوای زیادی باشد که مفید تلقی نمی شود، رتبه بندی کل سایت شما می تواند آسیب ببیند، نه فقط خود محتوای کم ارزش.
علاوه بر این، پست می گوید که این یک سیگنال احتمالی است. هرچه محتوای غیر مفیدتری داشته باشید، تأثیر آن قوی تر است. به همین دلیل، نه تنها باید بازی محتوای خود را تقویت کنید، بلکه باید به مطالب موجود در سایت خود نیز نگاهی بیندازید.
اینجاست که حسابرسی محتوا وارد می شود. به مقالات فعلی خود نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که چه چیزی باقی خواهد ماند، چه چیزی باید منتقل شود و چه چیزی نیاز به به روز رسانی دارد. اگر در بهروزرسانی جدید با کاهش رتبه مواجه شدید، این چیزی است که میتواند به شما کمک کند تا از حفره خارج شوید. اما مراقب باشید، آگهی همچنین میگوید که ممکن است چند ماه طول بکشد تا به وضعیت قبلی خود برگردید، احتمالاً ماهها.
5. از بهترین شیوه های سئو غافل نشوید
در حالی که مهمترین بخش از به روز رسانی محتوای مفید، تمرکز بر ایجاد مفیدترین محتوای ممکن برای کاربران است، در عین حال، نباید از بهترین شیوه های اولیه SEO غافل شوید.
معنی آن چیست؟
اساساً به سئوی فنی و سئوی درون صفحه اهمیت دهید:
اساساً بیشتر چیزهایی که یک افزونه سئو خوب به شما می گوید.
بهترین شیوه های سئو شامل تجربه کلی کاربر نیز می شود. این فقط به اطلاعات مربوط نمی شود، بلکه نحوه ارائه آنها نیز مربوط می شود. در اینجا، شما باید طراحی وب و UX خود را برای سایت خود به عنوان یک کل و همچنین هر بخش از محتوا را در نظر بگیرید. این به معنای استفاده از قالب بندی، تصاویر و سایر عوامل خوانایی خوب است.
نقد جامعه
همچنین انتقادهایی از سوی برخی از متخصصان سئو وجود داشت و گفتند که عرضه به روز رسانی افزونه نه تنها یک به روز رسانی فنی بلکه یک کمپین روابط عمومی است.
برخلاف سایر بهروزرسانیها (مانند پاندا و پنگوئن)، گوگل این موضوع را از قبل اعلام کرد و صراحتاً با متخصصان سئوی تأثیرگذار تماس گرفت تا این خبر را منتشر کند. این، علاوه بر اثر نادیده گرفته شده، برخی را به این باور رسانده است که در مورد بهبود روابط عمومی گوگل و ارسال پیامی به سازندگان محتوا بوده است.
در عین حال، همانطور که قبلا ذکر شد، نوسازی بخشی از یک تلاش مداوم است. همانطور که دنی سالیوان، هماهنگ کننده جستجوی گوگل در چند توییت گفت، تأثیر آن ممکن است تنها با به روز رسانی های آینده واقعاً احساس شود.
Google Update به طور خلاصه: به ایجاد محتوای واقعا مفید ادامه دهید
آخرین به روز رسانی گوگل نشان دهنده گام دیگری در همان مسیری است که گوگل مدتی است در آن حرکت کرده است: تبلیغ محتوای کاربر محور. همچنین نیاز به گوش دادن دقیق به خواسته های کاربران و دادن آن به آنها را تقویت می کند و در عین حال به بهترین شیوه های SEO نیز پایبند است.
این به روز رسانی قطعا چیزی است که هدف آن افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. اگر این چیزی است که شما به آن عادت دارید، همیشه مطمئن شوید که محتوای خود را از دیدگاه یک شخص بررسی میکنید و تغییرات لازم را انجام میدهید تا برای خوانندگان واقعیتان مفید باشد.
در حالی که خود این بهروزرسانی در زمان عرضه بیشترین تأثیر را نداشت، اما بیشتر روشن میکند که اوضاع به کجا میرود. اگر می خواهید روی موفقیت آینده وب سایت خود سرمایه گذاری کنید، همین حالا درس های او را بخوانید.
بزرگترین درس هایی که از به روز رسانی محتوای مفید گوگل آموخته ایم چیست؟ چگونه درس های آن را در وب سایت خود پیاده سازی خواهید کرد؟ در نظرات به ما بگویید!
– ارائه و ترجمه توسط تیم wordpress-templates.ir