نکات بهینه سازی جمعه سیاه WooCommerce برای فروش بیشتر


آیا به دنبال راه هایی برای افزایش فروش آنلاین خود در جمعه سیاه هستید؟

در حالی که بلک فرایدی فرصتی عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما است، جلب توجه مشتری بالقوه شما ممکن است دشوار باشد. رقابت زیادی وجود دارد، و فروش زیادی در جریان است! به همین دلیل ضروری است که مطمئن شوید فروشگاه آنلاین شما برای جمعه سیاه بهینه شده است و بهترین معاملات ممکن را ارائه می دهید.

در این پست، نحوه بهینه سازی فروشگاه ووکامرس خود را برای جمعه سیاه و چند برابر کردن فروش خود بررسی خواهیم کرد.

ووکامرس چیست؟

WooCommerce یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز است که به صاحبان فروشگاه اجازه می دهد هر چیزی را به صورت آنلاین بفروشند. از آنجایی که استفاده از آن آسان است و دارای چندین ویژگی پیشرفته داخلی است (مانند درگاه های پرداخت، گزینه های حمل و نقل و بسیاری موارد دیگر)، ووکامرس به یکی از محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک تبدیل شده است.

از آنجایی که WooCommerce ابزاری بسیار محبوب و پرتقاضا است، افزونه‌ها، تم‌ها و بهینه‌سازی‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ارتقای وب‌سایت خود به سطح بعدی استفاده کنید.

چرا باید فروشگاه ووکامرس خود را برای جمعه سیاه بهینه کنید؟

مهم نیست که چه چیزی می فروشید، به احتمال زیاد فروشگاه های زیادی وجود خواهند داشت که محصولات مشابهی را ارائه می دهند. به منظور متمایز شدن، باید مطمئن شوید که فروشگاه شما برای جمعه سیاه بهینه شده است و بهترین معاملات ممکن را به نمایش می گذارید. این می تواند به شما کمک کند تا فروش خود را در این دوره مهم فروش افزایش دهید.

جمعه سیاه در چند سال گذشته به یک رویداد بزرگ برای فروشگاه های تجارت الکترونیک تبدیل شده است. بنابراین، ضروری است که مطمئن شوید فروشگاه شما عقب نمانده است!

چگونه می توانید فروشگاه ووکامرس خود را برای جمعه سیاه بهینه کنید؟

در این مقاله، چند مرحله توصیه شده را طی می کنیم که می تواند به شما در بهینه سازی فروشگاه ووکامرس برای جمعه سیاه کمک کند. ما کارهایی را که باید قبل از تاریخ و در طی آن انجام دهید، اضافه می کنیم، بنابراین مطمئن شوید که بخش های زیر را نادیده نگیرید! اول از همه، در اینجا برخی از اصول اولیه برای آماده شدن قبل از فرا رسیدن بلک فرایدی وجود دارد:

  • همه آن را پاسخگو کنید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه ایمن و بهینه شده است. تمام عملکردها باید در دسترس بازدیدکنندگان شما باشد، مهم نیست که از رایانه، تبلت یا تلفن استفاده می کنند.
  • بهینه سازی تصاویر محصول: اکثر مغازه ها به شدت از تصاویر استفاده می کنند. مطمئن شوید که تصاویر شما خوب به نظر می رسند، اما همچنین برای بارگذاری سریع بهینه شده اند.
  • عناوین و توضیحات محصول را بهینه کنید: اینگونه است که مردم فروشگاه شما و آنچه را که ارائه می دهد پیدا می کنند، بنابراین همیشه بررسی کنید که از بهترین عناوین و توضیحات ممکن استفاده می کنید. عناوین محصولات یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین اینکه آیا کسی روی یکی از لیست‌های محصولات شما کلیک می‌کند یا خیر است – به خصوص اگر در حال رقابت با سایت‌های دیگر هستید. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین خود استفاده می کنید تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آنها را در هنگام جستجوی افراد برای آن عبارات شناسایی کنند!
  • اعلان های ایمیل را تنظیم کنید: شما می خواهید همه چیزهایی را که قبل و در طول جمعه سیاه اتفاق می افتد بدانید. اعلان هایی را هم برای شما به عنوان مالک فروشگاه و هم برای بازدیدکنندگانتان به عنوان مشتری تنظیم کنید.
  • گزینه های حمل و نقل را تنظیم کنید: مطمئن شوید که چندین گزینه حمل و نقل را تنظیم کرده اید تا محصولات خود را به افرادی که آنها را خریداری کرده اند برسانید. این امر به ویژه در صورت فروش بین المللی و نیاز به حمل و نقل بین المللی مهم است (همچنین داشتن محصولات با ارزهای مختلف می تواند مفید باشد).
  • راه اندازی درگاه های پرداخت و بهینه سازی گزینه های پرداخت: در دوره های شلوغی مانند جمعه سیاه، مشتریان ممکن است در تکمیل تراکنش های وب سایت شما با مشکل مواجه شوند. این به دلیل ترافیک بالای سرور یا مشکلات فنی مانند خطا در هنگام وارد کردن جزئیات کارت اعتباری است. برای جلوگیری از این مشکلات، همیشه از درگاه‌های پرداخت امن مانند PayPal استفاده کنید، که دارای مکانیسم‌های داخلی محافظت در برابر کلاهبرداری هستند و پرداخت‌های فوری را ارائه می‌دهند تا مشتریان مجبور نباشند برای مدت طولانی منتظر بمانند تا خرید انجام شود.
  • راه اندازی مدیریت موجودی: اگر کالایی در انبار موجود نیست، ممکن است نیاز به صدور کارت اعتباری داشته باشید. همیشه از ویژگی موجودی WooCommerce خود برای مدیریت سهام استفاده کنید.
  • گزینه های پشتیبانی مشتری را تنظیم کنید: شما می خواهید به مشتریان خود راه هایی ارائه دهید که قبل یا بعد از خرید با شما ارتباط برقرار کنند. برای انجام این کار می توانید از چت زنده یا فرم های تماس استفاده کنید – فقط مطمئن شوید که به سرعت پاسخ می دهید!
جایگزین تصویر: ایجاد برچسب های حمل و نقل برای تبلیغات جمعه سیاه در طول جمعه سیاه (منبع: سایت اینترنتی.)

بررسی فروشگاه WooCommerce برای جمعه سیاه آماده است

ما کارهای اولیه ای را که باید قبل از جمعه سیاه انجام دهید را پوشش داده ایم. اکنون زمان آن رسیده است که کمی عمیق تر بروید و به چند قدم خوب دیگر نگاه کنید که می تواند به فروشگاه شما کمک کند تا برای این رویداد خرید هیجان انگیز آماده شود.

اطمینان حاصل کنید که همه محصولات در دسترس هستند

این واضح به نظر می رسد، اما ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از مردم این مرحله را فراموش می کنند. اگر هر یک از محصولات لیست شده در سایت شما دیگر در دسترس نیست، بلافاصله آنها را از سایت حذف کنید! این اقدام ساده به کاهش نرخ رها شدن سبد خرید کمک می کند زیرا مشتریان نمی توانند اقلام غیرقابل دسترس را به سبد خرید خود اضافه کنند.

بهینه سازی سرعت بارگذاری

یکی از مهم‌ترین عوامل در بهینه‌سازی فروشگاه ووکامرس برای جمعه سیاه، اطمینان از بارگیری سریع آن است. افرادی که در این مدت از سایت شما بازدید می کنند به دنبال معاملات سریع هستند، بنابراین اگر مجبور باشند برای دیدن محتوای سایت شما (یا قبل از اینکه بتوانند مواردی را به سبد خرید خود اضافه کنند) مدت زیادی منتظر بمانند، به سادگی به ادامه مطلب می پردازند. سایت بعدی

مطمئن شوید که سایت شما بدون خطا است

یکی دیگر از عوامل مهم در آماده کردن فروشگاه شما برای جمعه های سیاه این است که اطمینان حاصل کنید که هیچ خطایی در سایت شما وجود ندارد. اگر صفحات به درستی بارگیری نشوند یا مشتریان با خطاهای پرداخت مواجه شوند، مردم فروشگاه را رها می کنند، مهم نیست که قبلاً محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کرده باشند. شما به یک وب سایت بدون خطا نیاز دارید تا مردم ناامید نشوند و آنجا را ترک نکنند!

تخفیف ها و پیشنهادات ویژه را تنظیم کنید

در نهایت، ارائه تخفیف یا پیشنهادات ویژه را در نظر بگیرید، به ویژه در هنگام پرداخت. این نوع افزایش فروش یکی از محبوب‌ترین تاکتیک‌هایی است که خرده‌فروشان آنلاین در جمعه سیاه استفاده می‌کنند، زیرا به افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کنند. بسیاری از آنها محصولات را برای مشتریان مقرون به صرفه تر می کنند، و همیشه ایده خوبی است که به مردم پیشنهاد دهید که چه چیز دیگری می توانند بدون پرداخت هزینه حمل و نقل دوباره دریافت کنند. می‌توانید برای همه محصولات تخفیف ارائه دهید یا تبلیغات ویژه‌ای مانند «۱ بخرید ۱ رایگان دریافت کنید» یا «۵۰٪ تخفیف کل سبد خرید» ایجاد کنید که به افزایش فروش شما در این دوره کمک می‌کند!

جایگزین تصویر: صفحات پرداخت فرصتی عالی برای فروش بیشتر محصولات شماست (منبع: سایت اینترنتی.)

توصیه های بیشتر برای یک فروشگاه عالی WooCommerce

بنابراین، بیایید اکنون بهترین کارهایی را که می‌توانید برای سایت تجارت الکترونیک خود انجام دهید مرور کنیم تا بتوانید آن را برای جمعه سیاه آماده کنید – و مطمئن شوید که در طول این رویداد کاملاً کار می‌کند.

مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

به گفته گوگل، نزدیک به 60 درصد از جستجوها از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود! اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است تا آنها هنگام بازدید از سایت شما از طریق تلفن هوشمند یا تبلت تجربه خوبی داشته باشند.

از تصاویر محصول موثر استفاده کنید

تصاویر محصول با کیفیت بالا برای یک تجربه خرید خوب ضروری هستند زیرا به مشتریان کمک می کنند تا تصمیمات خرید را سریعتر و آسان تر بگیرند. آنها همچنین به نرخ تبدیل بالاتر کمک می کنند زیرا می توانند بر رفتار مشتری تأثیر بگذارند و آنها را تشویق کنند که سریع و بدون فکر و تلاش زیاد چیزی بخرند. آنها تصویر را می بینند و سریع تصمیم می گیرند که چه می خواهند!

بهینه سازی توضیحات محصول

توضیحات محصول بسیار حیاتی است زیرا اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول خاص به مشتریان می دهد – که می تواند به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا آن را بخرند یا نه (به خصوص اگر کالای گران قیمت باشد این مورد بیشتر است). اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات خود وارد کرده اید تا موتورهای جستجو بتوانند محصولات شما را هنگامی که افراد آن عبارات را جستجو می کنند، نمایش دهند.

پیشنهاد ارسال رایگان

حمل و نقل رایگان یکی از محبوب ترین مشوق هایی است که خرده فروشان آنلاین در جمعه سیاه استفاده می کنند. دلیل آن ساده است: این تاکتیک به افزایش وفاداری مشتری کمک می کند و آنها را تشویق می کند تا پول بیشتری را در سایت خرج کنند (زیرا هزینه حمل و نقل گاهی اوقات می تواند بسیار زیاد باشد!). ارائه حمل و نقل رایگان در این رویداد خرید به شما کمک می کند تا از سایر رقبا که ممکن است در عوض تخفیف ارائه دهند متمایز شوید!

از کمپین های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

کمپین های بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است. چرا؟ خوب، آنها ارزان، آسان برای استفاده و ارائه نتایج در زمان واقعی! می‌توانید ایمیل‌هایی ارسال کنید که پیشنهادات ویژه جمعه سیاه را برجسته کرده و مشتریان فعلی را که قبلاً از شما خرید کرده‌اند، جلب کنید. این امر به خصوص اگر تخفیف های ویژه ای نیز برای محصولات خود ارائه می دهید صادق است!

انواع مختلف صفحات را آزمایش کنید

آزمایش تغییرات مختلف برای صفحات فرود، محصول و پرداخت به شما امکان می دهد دو نسخه را در شرایط کنترل شده با یکدیگر مقایسه کنید. سعی کنید برخی از جنبه‌ها را تغییر دهید، مانند کپی تیتر یا تصویر، تا بتوانید تعیین کنید کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. هنگامی که تشخیص دادید چه چیزی برای کاربران بهتر است، به جای اتلاف وقت روی چیزهایی که اهمیت چندانی ندارند، روی بهبود آن عناصر تمرکز کنید!

داده ها را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارها برای اندازه گیری شاخص های کلیدی عملکرد است که امروزه در دسترس است. این شاخص‌ها که به رفتار مشتری مانند میانگین زمان صرف شده در یک صفحه، نرخ پرش و موارد دیگر مربوط می‌شوند، می‌توانند به شما نشان دهند که سایت شما برای جمعه سیاه چقدر خوب عمل می‌کند. همچنین می‌توانید از این داده‌ها همراه با ابزارهای دیگری مانند Google Search Console (برای تجزیه و تحلیل ترافیک جستجوی ارگانیک)، Hotjar (برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر) و Google Trends (برای تجزیه و تحلیل روند کلمات کلیدی) استفاده کنید و با ماه‌ها یا سال‌های گذشته مقایسه کنید تا بهترین‌ها را کشف کنید. استراتژی ها.

جایگزین تصویر: برخی از محبوب‌ترین افزونه‌های WooCommerce (منبع: اسکرین شات از سایت اینترنتی.)

مطابق با استانداردهای WC

وب سایت شما باید سریع، ایمن و قابل اعتماد باشد – در غیر این صورت، کاربران تجربه خوبی در حین بازدید از آن نخواهند داشت – تاثیر منفی بر نرخ تبدیل در طول زمان. اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه های فروشگاه WooCommerce شما با استانداردهای WC مطابقت دارد. در غیر این صورت، ممکن است عواقب شدیدی مانند ممنوع شدن از نتایج جستجوی Google یا از دست دادن داده‌های مشتری به دلیل نقض امنیتی ناشی از آسیب‌پذیری در افزونه‌ها وجود داشته باشد.

نتیجه

این بسیار مهم است که فروشگاه تجارت الکترونیک خود را در طول فصل جمعه سیاه متمایز کنید. رقابت زیادی وجود خواهد داشت و سایت‌های زیادی نیز از تاکتیک‌های مشابه استفاده می‌کنند، اما اگر مطمئن شوید که وب‌سایت شما همیشه در سطوح بهینه کار می‌کند، می‌توانید جلوتر بمانید. امیدواریم مراحل و ایده های ذکر شده در این مقاله مفید واقع شده باشند!


– تهیه و ترجمه توسط wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!