برای بررسی WooCommerce به عنوان مشتری خرید کنید: سفارشات را سریعتر ایجاد کنید


آیا تا به حال متوجه شده اید که به صورت دستی از رابط مدیریت WooCommerce برای مشتریان سفارش می دهید؟

در حالی که شما می توان این کار را انجام دهید، این ساده‌ترین تجربه نیست و همچنین هنگام استفاده از کوپن، محاسبات حمل‌ونقل، زمینه‌های محصول سفارشی و غیره، کارها را پیچیده می‌کند.

خرید به عنوان مشتری برای WooCommerce راه بهتری برای ایجاد سفارش برای مشتریان و سرعت بخشیدن به فرآیند خرید ارائه می دهد. به جای کار از پشتیبان، می توانید همه چیز را از فرآیند پرداخت معمولی خود انجام دهید، که به شما امکان می دهد از تمام عملکردهای معمولی استفاده کنید.

سپس می توانید به صورت دستی از مشتریان پرداخت دریافت کنید یا یک پیوند ایمیل برای آنها ارسال کنید تا با استفاده از تمام روش های پرداخت معمولی ووکامرس خود، پرداخت را انجام دهند.

در بررسی Shop as Client for WooCommerce، نگاهی عملی به نحوه عملکرد این افزونه و نحوه استفاده از آن برای ایجاد کارآمدتر سفارشات برای مشتریان WooCommerce خواهیم داشت.

برای بررسی WooCommerce به عنوان مشتری خرید کنید: نگاهی به ویژگی ها

در سطح بالا، ارزش اصلی پیشنهاد خرید به عنوان مشتری برای ووکامرس این است که به شما امکان می دهد روند ایجاد سفارشات دستی و تخصیص آنها به مشتریان را سرعت بخشیده و ساده کنید.

به جای نیاز به استفاده از رابط مدیریت باطن (که می تواند کمی گیرا باشد)، می توانید از رابط معمولی frontend استفاده کنید و فقط آن سفارش را به عنوان بخشی از فرآیند پرداخت به مشتری خود اختصاص دهید.

علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند با ویژگی‌هایی مانند تکمیل خودکار، به شما امکان می‌دهد همچنان از ویژگی‌هایی مانند کوپن، محاسبات حمل و نقل، فیلدهای محصول سفارشی و غیره استفاده کنید، که نمی‌توانید به راحتی از پشتیبان انجام دهید.

هنگامی که سفارش را ایجاد کردید، همچنین می توانید یک ایمیل با پیوند پرداخت برای آنها ارسال کنید تا آنها بتوانند با استفاده از هر یک از درگاه های پرداخت WooCommerce موجود شما، پرداخت را انجام دهند.

در اینجا یک مثال آورده شده است – می توانید ببینید که این فرآیند پرداخت معمولی WooCommerce است، اما با چند فیلد اضافی در بالا برای انتخاب مشتری که می خواهید سفارش را به آن اختصاص دهید، همراه با درگاه پرداخت ویژه:

برای مثال WooCommerce به عنوان مشتری خرید کنید

توجه داشته باشید – تمام عملکرد افزونه Shop as Client for WooCommerce فقط در صفحه پرداخت برای مدیران و مدیران فروشگاه قابل مشاهده است. مشتریان عادی شما هیچ یک از این تنظیمات را نخواهند دید و تسویه حساب شما به عملکرد معمول خود ادامه خواهد داد.

علاوه بر تخصیص سفارش به مشتریان فعلی، شما همچنین می توانید در صورت عدم وجود اعتبار حساب کاربری جدید، یک کاربر جدید ایجاد کنید. یا، شما همچنین می توانید سفارش را به عنوان یک مشتری مهمان پردازش کنید.

در اینجا برخی از ویژگی های خاص دیگری وجود دارد که این افزونه ارائه می دهد:

  • جستجو بر اساس چندین فیلد – می توانید با آدرس ایمیل، نام، شرکت، آدرس یا شماره تلفن مشتری جستجو کنید و به طور خودکار اطلاعات سفارش مشتری (در صورت وجود) را تکمیل کنید.
  • جستجوی سفارشات تاریخی – می توانید سفارشات گذشته متعلق به مهمانان قبلی را در مقایسه با کاربران فعلی جستجو کنید.
  • تکمیل خودکار – وقتی شروع به تایپ ایمیل مشتری می کنید، می توانید پیشنهادات تکمیل خودکار را دریافت کنید تا به شما در پیدا کردن حساب مناسب کمک کند.
  • فیلترهای توسعه دهنده – کاربران پیشرفته تر می توانند از اینها برای اضافه کردن فیلدهای سفارشی به جزئیات پرداخت خودکار پر شده استفاده کنند.
  • مقادیر پیش فرض – می توانید مقادیر پیش فرض را برای فیلدهای Shop as Client و Create user انتخاب کنید که به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید.
  • ادغام ها – این افزونه با برخی از افزونه‌های مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا و افزونه‌های صورت‌حساب ادغام می‌شود تا فیلدهای سفارشی را به‌طور خودکار وارد کند.
  • به روز رسانی جزئیات مشتری – تو می توانی به صورت اختیاری برای به روز رسانی جزئیات نمایه مشتری بر اساس اطلاعاتی که در حین سفارش وارد می کنید، یک ویژگی را روشن کنید.

از Cases for Shop به عنوان مشتری برای WooCommerce استفاده کنید

من فکر می کنم موارد استفاده زیادی برای این نوع عملکرد وجود دارد، اما در اینجا چند ایده برای شروع شما وجود دارد:

  • سفارشات تلفنی – اگر شخصی بخواهد از طریق تماس تلفنی سفارشی را ثبت کند، می توانید هنگام صحبت با او سفارش را برای او ایجاد کنید. سپس می‌توانید پرداخت را از طریق تلفن پردازش کنید یا پس از افزودن سفارش، یک پیوند ایمیل برای پرداخت ارسال کنید.
  • سفارشات حضوری – می توانید از این به عنوان نوعی سیستم نقطه فروش (POS) برای سفارشات حضوری استفاده کنید. مشتری به شما می گوید که می خواهد چه چیزی بخرد و شما همانجا سفارش را برای او ایجاد می کنید. می توانید پرداخت را شخصاً پردازش کنید (مثلاً پول نقد را قبول کنید) یا یک پیوند ایمیل برای آنها ارسال کنید.
  • سفارشات ایمیلی – اگر شخصی در مورد خرید یک محصول به شما ایمیل زد، می توانید با ایجاد سفارش برای او و ارسال لینک پرداخت، در زمان او صرفه جویی کنید. این شبیه به کیس استفاده سفارش تلفن در بالا است.
  • صورتحساب مشتری – اگر از WooCommerce برای فروش خدمات به مشتریان استفاده می کنید، ایجاد سفارشات به صورت دستی به شما امکان می دهد از WooCommerce بیشتر به عنوان یک ابزار صورتحساب استفاده کنید. اگر سفارش را بر اساس خدماتی که مشتری انتخاب کرده تنظیم کنید و سپس یک پیوند پرداخت برای آنها ارسال کنید، ابزار صورتحساب تقریباً دقیقاً به همین شکل عمل می کند.

فکر می‌کنم به‌ویژه برای اقلام با ارزش بالا مفید است، زیرا این نوع مشتریان ممکن است قبل از خرید، توجه شخصی را بخواهند. می‌توانید از طریق تلفن به آنها مشاوره دهید و سپس سفارشی را برای ارائه خدمات مشاوره کامل ایجاد کنید.

اینها فقط چند ایده کلی برای نحوه استفاده از پلاگین هستند – ممکن است موارد استفاده خود را داشته باشید که می توانند از این نوع عملکرد بهره مند شوند.

نحوه استفاده از فروشگاه به عنوان مشتری برای ووکامرس چگونه کار می کند

در این بخش اول، با جزئیات بیشتر به شما نشان می‌دهم که در واقع ایجاد یک سفارش از قسمت ظاهری چگونه است.

سپس، در بخش بعدی، نحوه تنظیم و پیکربندی افزونه را در باطن به شما نشان خواهم داد.

توجه: برخی از عملکردهایی که مشاهده خواهید کرد به نسخه پریمیوم افزونه نیاز دارند – در ادامه این پست در مورد قیمت بیشتر توضیح خواهیم داد.

برای شروع، طبق معمول از فروشگاه خود خرید می کنید. یعنی اقلامی را که مشتری می خواهد بخرد به سبد خرید خود اضافه می کنید.

از آنجا، فرآیند پرداخت را همانطور که معمولاً انجام می دهید شروع می کنید.

در واسط پرداخت، یک مورد جدید خواهید دید به عنوان مشتری خرید کنید کشویی انتخاب کردن آره که گزینه های اضافی برای اختصاص دادن این سفارش به یک کاربر موجود (یا ایجاد یک کاربر جدید / بررسی به عنوان مهمان) را گسترش می دهد.

توجه داشته باشید: بدیهی است که این فیلدهای «خرید به عنوان مشتری» برای مشتریان عادی قابل مشاهده نخواهد بود. فقط کاربرانی که نقش کاربری «مدیر» یا «مدیر فروشگاه» دارند می‌توانند این فیلدها را ببینند.

با نسخه رایگان افزونه، همچنان باید به صورت دستی اطلاعات کاربر، از جمله نام، آدرس(ها) و آدرس ایمیل او را وارد کنید:

خرید به عنوان مشتری برای افزونه رایگان WooCommerce

با این حال، نسخه پریمیوم این افزونه به شما امکان می دهد تا به طور خودکار جزئیات کاربر را پر کنید (با فرض اینکه آنها قبلاً یک حساب کاربری در فروشگاه شما دارند).

می توانید مشتری را جستجو کنید و نتایج را به صورت تکمیل خودکار مشاهده کنید:

پیشنهاد خودکار هنگام جستجو

سپس انتخاب مشتری تمام جزئیات را بر اساس اطلاعات نمایه وی از قبل پر می کند.

در زیر مشاهده می کنید که افزونه به صورت خودکار نام، آدرس، شماره تلفن و … را پر کرده است:

تکمیل خودکار اطلاعات مشتری

از آنجا، شما می توانید مانند معمول بررسی کنید. در تصویر بالا، همچنین می‌توانید درگاه پرداخت ویژه را ببینید که به شما امکان می‌دهد پیوندی را برای مشتری ارسال کنید تا پرداخت خود را انجام دهد.

توجه داشته باشید – این دروازه فقط برای مدیران و مدیران فروشگاه قابل مشاهده است – مشتریان عادی شما آن را نمی بینند.

سپس سفارش در قسمت نمایش داده می شود سفارشات فهرست این افزونه همچنین یک ویژگی را اضافه می کند که به شما امکان می دهد توسط مشتری ثبت نام شده فیلتر کنید:

لیست سفارشات ووکامرس

نحوه تنظیم و پیکربندی به عنوان مشتری برای WooCommerce

اکنون، بیایید به گزینه‌های شما برای نحوه راه‌اندازی و پیکربندی افزونه در backend نگاه کنیم.

اگر از نسخه رایگان افزونه استفاده می کنید، هیچ تنظیمات رابط پشتیبان وجود ندارد. شما فقط آن را نصب کنید و شروع به ایجاد سفارشات از frontend کنید.

با این حال، اگر به نسخه پریمیوم ارتقا دهید، چند تنظیمات Backend برای پیکربندی وجود دارد.

ابتدا می توانید با رفتن به برخی از تنظیمات پیکربندی کلی دسترسی پیدا کنید WooCommerce → Settings → Accounts & Privacy و به سمت پایین اسکرول کنید به عنوان مشتری خرید کنید تنظیمات:

برای تنظیمات WooCommerce به عنوان مشتری خرید کنید

دوم، اگر می‌خواهید این ویژگی را فعال کنید تا پیوند پرداخت را برای مشتریان ارسال کند، باید آن درگاه پرداخت را راه‌اندازی کنید. می توانید به WooCommerce → Settings → Payments و فعال کنید خرید به عنوان مشتری – درخواست پرداخت از طریق ایمیل دروازه:

فعال کردن درگاه پرداخت

از نو – این دروازه فقط برای مدیران و مدیران فروشگاه قابل مشاهده است – مشتریان عادی شما آن را نمی بینند.

کلیک کردن روی راه اندازی را تمام کنید دکمه چند گزینه اضافی را گسترش می دهد:

تنظیمات درگاه پرداخت

برای قیمت گذاری WooCommerce به عنوان مشتری خرید کنید

خرید به عنوان مشتری برای WooCommerce در هر دو نسخه رایگان محدود در WordPress.org و همچنین نسخه پریمیوم است که تمام ویژگی ها را باز می کند.

در اینجا برخی از دلایل اصلی ارتقاء به نسخه پریمیوم آورده شده است:

  • گزینه جستجوی مشتری با آدرس ایمیل او، از جمله پیشنهادات تکمیل خودکار.
  • تکمیل خودکار جزئیات مشتری (نام، آدرس، و غیره) در صورتی که از قبل یک حساب داشته باشند.
  • یک درگاه پرداخت جدید که به شما امکان می دهد برای تکمیل پرداخت ایمیلی به مشتریان ارسال کنید.
  • گزینه های سفارشی سازی اضافی برای ساده کردن فرآیند و بهینه سازی گردش کار شما. به عنوان مثال، انتخاب رفتار پیش فرض.

اگر به نسخه پرمیوم نیاز دارید، قیمت ها از 49 یورو برای استفاده در یک سایت منفرد شروع می شود و تا 249 یورو برای استفاده در حداکثر 10 وب سایت متغیر است.

برای قیمت ووکامرس به عنوان مشتری خرید کنید

اگر ایجاد سفارشات به صورت دستی برای مشتریان بخشی منظم از گردش کار شما است، من فکر می کنم که 49 یورو هزینه کمی برای ساده کردن فرآیند است.

نظرات نهایی در مورد خرید به عنوان مشتری برای WooCommerce

خرید به عنوان مشتری برای WooCommerce یکی از آن پلاگین هایی است که هر فروشگاهی به آن نیاز ندارد … اما اگر شما انجام دادن به آن نیاز دارید، واقعاً مفید است و در وقت شما صرفه جویی می کند.

اساساً، اگر زمانی متوجه شدید که به صورت دستی برای مشتریان سفارش می‌دهید (یا اگر فکر می کنید ارائه این خدمات فروش شما را افزایش می دهد)، خرید به عنوان مشتری برای WooCommerce راه بهتری برای انجام آن ارائه می دهد.

کار از قسمت ظاهری ساده تر از تلاش برای کار از طریق رابط مدیریت WooCommerce است، و سپس ویژگی هایی مانند تکمیل خودکار برای صرفه جویی بیشتر در وقت خود دریافت می کنید.

گزینه ارسال ایمیل به مشتریان پیوند پرداخت نیز بسیار راحت است، زیرا نیاز به جمع آوری دستی پرداخت را از بین می برد (اگر چه اگر بخواهید می توانید این کار را انجام دهید).

اگر می خواهید آن را آزمایش کنید، می توانید نسخه رایگان آن را از WordPress.org نصب کنید. با این حال، من فکر می‌کنم که اکثر فروشگاه‌ها می‌خواهند برای دسترسی به قابلیت‌هایی مانند پیشنهادات تکمیل خودکار، جزئیات مشتری از قبل پر شده و گزینه ارسال پیوند پرداخت از طریق ایمیل، به نسخه Pro ارتقا دهند.

در حالی که نسخه رایگان هنوز مفید است، نسخه Pro بهترین ویژگی ها را برای ساده کردن فرآیند و سرعت بخشیدن به کارها ارائه می دهد.


– تهیه و ترجمه توسط wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!