آیا دراپ شیپینگ هنوز یک استراتژی تجاری معتبر برای تجارت الکترونیک است؟


اگر می خواهید به سرعت یک تجارت آنلاین جدید راه اندازی کنید، می توانید dropshipping را در نظر بگیرید. این رویکرد شامل فروش محصولات از فروشندگان شخص ثالث است که آن را به یک استراتژی تجارت الکترونیک کم هزینه تبدیل می کند. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که آیا dropshipping هنوز هم یک ایده تجاری سودآور است.

در حال حاضر، dropshipping یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین بدون دردسر مدیریت محصول و انجام سفارش است. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که این صنعت در حال حاضر به شدت رقابتی است.

در این پست مروری بر دراپ شیپینگ به همراه مزایا و معایب راه اندازی این نوع کسب و کار خواهیم داشت. در مرحله بعد، توضیح خواهیم داد که دراپ شیپینگ در سال 2022 چقدر می تواند سودآور باشد. بیایید شروع کنیم!

مقدمه ای بر dropshipping

در تجارت dropshipping، شما تولید محصولات را برون سپاری می کنید و آنها را به یک تامین کننده خارجی ارسال می کنید. در اصل، شما در حالی که برای برآورده کردن بقیه تقاضاها به dropshipper تکیه می کنید، محصولات را تبلیغ و می فروشید.

در اینجا مراحل اساسی مربوط به فرآیند dropshipping وجود دارد:

  1. مشتری سفارش جدیدی می دهد.
  2. صاحب فروشگاه سفارش را پردازش کرده و برای تامین کننده ارسال می کند.
  3. تامین کننده سفارش را انجام می دهد و محصولات را برای مشتری ارسال می کند.

در سال 2020، ارزش تجارت dropshipping 128.6 میلیارد دلار بود. پیش بینی می شود تا سال 2026 این رقم به 476.1 میلیارد دلار افزایش یابد. اگرچه ممکن است این محبوبیت روزافزون برای صاحبان مشاغل الکترونیکی جذاب به نظر برسد، اما ممکن است ندانید که آیا dropshipping گزینه خوبی برای شما است یا خیر.

مزایای راه اندازی کسب و کار dropshipping

هنگامی که یک تجارت الکترونیک را راه اندازی می کنید، هزینه های راه اندازی قابل توجهی وجود دارد. پس از ایجاد یک وب سایت، باید موجودی محصولات و همچنین فضای ذخیره سازی و بسته بندی مارک را خریداری کنید.

با این حال، راه اندازی فروشگاه dropshipping مقرون به صرفه تر است. شما به سادگی باید تامین کننده ای را پیدا کنید که محصولاتی را که می خواهید بفروشید ارائه دهد.

به عنوان مثال، می توانید یکی از بازارهای محبوب دراپ شیپینگ مانند AliExpress را مرور کنید که همه چیز از لباس گرفته تا لوازم الکترونیکی را در خود دارد:

سایت AliExpress

اساساً، مدیریت و اجرای محصول را به این تأمین‌کننده خارجی واگذار می‌کنید و هزینه‌های اجاره انبار، مدیریت محصول و سفارش‌های حمل و نقل را حذف می‌کنید. این همچنین به این معنی است که شما ریسک مالی زیادی را متحمل نخواهید شد. اگر برخی از محصولات فروخته نمی شوند، مجبور نیستید با موجودی اضافی سروکار داشته باشید.

علاوه بر این، dropshipping یک استراتژی تجارت الکترونیک بسیار انعطاف پذیر است. وقتی مشتریان شما به خط تولید اهمیت نمی دهند، می توانید به سادگی آن را با گزینه دیگری جایگزین کنید.

با کمی آزمون و خطا می توانید به راحتی کشف کنید که مشتریان شما کدام محصولات را ترجیح می دهند. به این ترتیب، می توانید انتخاب کنید که فقط به سودآورترین اقلام پایبند باشید. در پایان، dropshipping می تواند مقدمه خوبی برای تجارت الکترونیک بدون خطرات فروشگاه های خرده فروشی سنتی باشد.

مشکلات راه اندازی یک کسب و کار dropshipping

اگرچه dropshipping می تواند یک استراتژی تجارت الکترونیک موفق باشد، اما مشکلاتی وجود دارد که ممکن است در سال 2022 با آنها روبرو شوید. بنابراین، قبل از شروع یک تجارت جدید dropshipping، مهم است که در نظر بگیرید که آیا می خواهید با این مسائل کنار بیایید یا خیر.

ممکن است در ابتدا به دلیل هزینه های کم راه اندازی به سمت dropshipping کشیده شوید، اما می تواند یک صنعت رقابتی باشد. اول از همه، شما احتمالاً شراکت انحصاری با تامین کنندگان (های) خود ندارید. این بدان معنی است که سایر خرده فروشان می توانند به همان محصولات دسترسی داشته باشند و آنها را بفروشند.

برخی از دسته بندی های محصول می توانند رقابتی تر از سایرین باشند. به عنوان مثال، در سال 2021، فروشگاه های dropshipping بر پوشاک تسلط داشتند و 16 درصد از کل محصولات در Shopify را تشکیل می دادند.

اگر انتخاب می کنید که وارد این طاقچه شوید، باید راه هایی بیابید که وب سایت خود را متمایز کنید. در غیر این صورت، فروشگاه های مستقر بیشتر شما را از کسب سود باز می دارند.

راه دیگر برای جلوگیری از این مشکل، انتخاب یک طاقچه منحصر به فرد است. هنگامی که می توانید محصولات را در یک بازار غیر اشباع بفروشید، می توانید دید و فروش خود را افزایش دهید:

دراپ شیپینگ

در یک شرکت dropshipping، ممکن است با مشکلات کیفیت محصول نیز مواجه شوید. از آنجایی که تامین کننده شما از تولید، انبارداری و موجودی مراقبت می کند، شما نمی توانید این حوزه های کسب و کار خود را کنترل کنید. اگر نمونه های آزمایشی را سفارش ندهید، ممکن است محصولات ارزان، شکسته یا بی اثر را بفروشید.

به همین ترتیب، شما نمی توانید زنجیره تامین خود را مدیریت کنید. اگر تاخیر در اجرا یا مواردی از بسته بندی ناکارآمد وجود داشته باشد، ممکن است شکایاتی از مشتریان خود دریافت کنید.

به همین دلیل است که همکاری با تامین کنندگان با کیفیت بسیار مهم است. اگر مراقب نباشید، در خطر آسیب دائمی به اعتبار آنلاین خود هستید.

دراپ شیپینگ در سال 2022 چقدر سودآور است؟

Dropshipping می تواند سودآور باشد تا زمانی که تامین کنندگان قابل اعتمادی را پیدا کنید و قیمت های دقیقی را در فروشگاه خود تعیین کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این حاشیه سود کمتر از یک تجارت الکترونیک سنتی خواهد بود.

بسته به جایگاه دراپ شیپینگ خود، می توانید به حاشیه سود متوسط ​​15 تا 20 درصد دست پیدا کنید. با استراتژی قیمت گذاری مناسب، در نهایت می توانید بیش از 20 درصد درآمد کسب کنید.

در اینجا نحوه تعیین قیمت برای کسب درآمد بیشتر در کسب و کار dropshipping خود آورده شده است:

  • حداقل قیمت خرده فروشی را تعیین کنید: این باید شامل تمام هزینه ها از جمله قیمت عمده فروشی، بازاریابی، هزینه های عملیاتی و غیره باشد.
  • مخاطب خود را درک کنید: شما باید رفتار خرید مشتریان خود و بالاترین قیمتی را که مایل به خرج کردن هستند در نظر بگیرید.
  • رقبای خود را پیدا کنیدبهتر است فروشگاه های دیگری را پیدا کنید که محصولات مشابهی را می فروشند تا بتوانید قیمت بازار مناسب برای کسب و کار خود را درک کنید.
  • نرخ رمزگذاری پایدار را تنظیم کنید: برچسب هایی را شناسایی کنید که به شما امکان می دهد به طور واقع بینانه سود و فروش مستمر ایجاد کنید.

با این حال، حتی زمانی که با استفاده از تاکتیک‌های بالا، فروش را دوبرابر می‌کنید، دراپ شیپینگ یک استراتژی کسب و کار سریع ثروتمند شدن نیست. اغلب، برای جلوگیری از پراکنده شدن محصولات ارزان قیمت در فروشگاه های دیگر، لازم است که موجودی ممتاز را از تامین کنندگان خریداری کنید. این بدان معنی است که احتمالاً محدودیتی در حاشیه سود شما وجود دارد.

در نهایت، درآمد شما به محصولاتی که برای فروش انتخاب می کنید بستگی دارد. اگر بتوانید پرفروش ترین اقلام را به درستی پیدا کرده و بازاریابی کنید، می توانید سود خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

نتیجه

اگر در بازاریابی محصول متخصص هستید، ممکن است بخواهید یک تجارت دراپ شیپینگ راه اندازی کنید. این امر می تواند منجر به واگذاری وظایف پرهزینه و وقت گیر مانند انجام سفارشات، بسته بندی محصول و حمل و نقل شود. با سپردن این مسئولیت ها به یک تامین کننده خارجی، می توانید بر تبلیغات و رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

از آنجایی که dropshipping یک بازار اشباع شده است، یافتن محصولات تخصصی از تامین کنندگان با کیفیت مهم است. این می تواند اطمینان حاصل کند که فروشگاه شما متمایز است و نظرات مثبت دریافت می کند. با فروشنده مناسب، می توانید قیمت های پایدار را نیز تعیین کنید و حاشیه سود خود را افزایش دهید.

آیا در مورد چگونگی راه اندازی یک کسب و کار موفق dropshipping در سال 2022 سؤالی دارید؟ از ما در بخش نظرات زیر بپرسید!


– ارائه و ترجمه توسط تیم wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!