چگونه بازدیدکنندگان وب سایت را به سایت وردپرس خود ردیابی کنیم


آیا به دنبال راهی آسان برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت خود در وردپرس هستید؟

ردیابی تعداد بازدیدکنندگان وب سایت در سایت شما می تواند به شما کمک کند تا بینشی برای رشد کسب و کار خود داشته باشید. با نگاه کردن به پست هایی که دوست دارند، از کجا آمده اند و چگونه از وب سایت شما استفاده می کنند، می توانید مخاطبان خود را بهتر درک کنید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی بازدیدکنندگان وب سایت را در سایت وردپرس خود (گام به گام) ردیابی کنید.

چرا باید بازدیدکنندگان وب سایت خود را ردیابی کنید؟

ردیابی ترافیک وب سایت یکی از مهم ترین شاخص های عملکرد وب سایت شما است. بازدیدکنندگان بیشتر به معنای فرصت های بیشتر برای تبدیل آنها به مشترک و مشتری است.

همچنین بینش های امیدوارکننده ای را که ممکن است از دست داده باشید باز می کند.

به عنوان مثال، می توانید دریابید که بازدیدکنندگان شما اهل کدام کشور یا شهر هستند. این می تواند به شما کمک کند محتوای شخصی سازی شده ارائه دهید یا بفهمید که باید وب سایت خود را به کدام زبان ترجمه کنید.

می توانید ببینید کدام پست وبلاگ ترافیک زیادی دارد و سپس سعی کنید موضوعات مشابهی را برای کمک به کاربران خود ایجاد کنید. یکی دیگر از مزایای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس شما این است که می توانید کشف کنید که آنها از کدام منبع برای یافتن وب سایت شما استفاده کرده اند.

به عنوان مثال، می‌توانید ببینید که آیا کاربران در گوگل جستجو می‌کنند و سپس در صفحه وب شما فرود می‌آیند یا شاید پیوند نام تجاری شما را در سایت یا پلتفرم دیگری پیدا کنند.

به این ترتیب، می توانید تلاش های بازاریابی و سرمایه گذاری خود را بر روی کانال هایی متمرکز کنید که کار می کنند. با این اوصاف، بیایید نگاهی به نحوه تنظیم ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت در Google Analytics بیاندازیم.

راه اندازی Google Analytics برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت

گوگل آنالیتیکس قدرتمندترین نرم افزار ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت در بازار است. به شما این امکان را می دهد که ببینید چه تعداد بازدید کننده دارید و در هنگام بازدید از وب سایت شما چه می کنند.

با این حال، راه‌اندازی گوگل آنالیتیکس نیاز به ویرایش تکه‌های کد دارد. این می تواند برای مبتدیان مشکل باشد و کوچکترین اشتباهی می تواند ردیابی وب سایت شما را مختل کند.

اینجاست که MonsterInsights به کار می آید. این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. می توانید از آن برای اتصال Google Analytics به سایت خود بدون ویرایش کد استفاده کنید.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

توجه داشته باشید: نسخه رایگان MonsterInsights یک مکان عالی برای شروع برای مبتدیان است.

پس از فعال‌سازی، به صفحه خوش‌آمدگویی هدایت می‌شوید، و همچنین یک آیتم منوی جدید با عنوان “Insights” را در ناحیه مدیریت خود خواهید دید. در صفحه خوش آمدگویی، روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید.

جادوگر راه اندازی را راه اندازی کنید

در مرحله بعد، می توانید دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا سایت خود را با تجزیه و تحلیل متصل کنید. برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس را ببینید.

با MonsterInsights، می‌توانید ویژگی Google Analytics 4 (GA4) را در وردپرس اضافه کنید. این آخرین نسخه تجزیه و تحلیل گوگل است و به زودی جایگزین Universal Analytics قدیمی خواهد شد. اگر هنوز یک ویژگی GA4 ایجاد نکرده اید، اکنون بهترین زمان برای تغییر به Google Analytics 4 است.

با ردیابی دوگانه MonsterInsights، می‌توانید شروع به ارسال داده به ویژگی جدید کنید و به طور همزمان از ویژگی Universal Analytics فعلی خود استفاده کنید.

MonsterInsights Dual Tracking GA v4

اکنون آماده استفاده از MonsterInsights و مشاهده گزارش های ترافیک وب سایت خود در داشبورد وردپرس خود هستید.

مشاهده گزارش بازدیدکنندگان وب سایت در وردپرس

برای مشاهده بازدیدکنندگان وب سایت خود، می توانید از گزارش های مختلف MonsterInsights استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند در زمان خود صرفه جویی کنید، زیرا مجبور نیستید از طریق Google Analytics حرکت کنید و سعی کنید داده هایی را پیدا کنید که برای کسب و کار شما مهم هستند.

توجه داشته باشید: گزارش‌های داشبورد بر اساس طرح MonsterInsights که استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. اگر به مجوز MonsterInsights Pro ارتقا دهید، می توانید گزارش های بیشتری را در پنل مدیریت وردپرس خود مشاهده کنید.

بیایید به هر گزارش و نحوه استفاده از آن برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت نگاه کنیم.

گزارش مروری

برای شروع، به بینش » گزارش ها صفحه از ناحیه مدیریت وردپرس شما. در اینجا، اولین گزارشی که خواهید دید، گزارش «نمای کلی» خواهد بود.

گزارش مروری در MonsterInsights

شما می توانید محدوده تاریخ را انتخاب کنید و سپس تعداد کل جلسات و بازدید از صفحه وب سایت خود را به همراه میانگین مدت زمان جلسه و نرخ پرش مشاهده کنید.

این گزارش همچنین به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان از چه دستگاهی برای بازدید از سایت شما استفاده می کنند. این می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را برای دستگاه های مختلف بهینه کنید و مطمئن شوید که یک قالب وردپرس واکنش گرا دارید.

همچنین فهرستی از بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی را به شما ارائه می دهد.

گزارش تجزیه دستگاه و کشورهای برتر

اگر به پایین پیمایش کنید، گزارش‌های بیشتری خواهید دید که به شما کمک می‌کند ببینید بازدیدکنندگانتان از کجا آمده‌اند.

گزارش “کشورهای برتر” منطقه ای را نشان می دهد که بیشترین ترافیک شما از آنجا است. شما می توانید از این داده ها برای ارائه استراتژی های مختلف بر اساس موقعیت جغرافیایی استفاده کنید.

در کنار آن، گزارش «ارجاع‌های برتر» وجود دارد که وب‌سایت‌هایی را نشان می‌دهد که ترافیک را به سایت شما ارسال می‌کنند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید شراکت ایجاد کنید، فرصت های پست مهمان را پیدا کنید، یا وب سایت های مشابهی را برای تبلیغ پست ها و محصولات خود کشف کنید.

گزارش کشورهای برتر و ارجاعات

آخرین گزارشی که می‌توانید در زیر نمای کلی مشاهده کنید، «پست‌ها/صفحه‌های برتر» است.

اینها صفحات فرود و پست های وبلاگ هستند که بیشترین بازدیدکنندگان وب سایت را جذب می کنند.

پست های برتر و گزارش صفحه

گزارش ناشران

در مرحله بعد، می‌توانید روی برگه «ناشران» از منوی بالا کلیک کنید و اطلاعات بیشتری در مورد بازدیدکنندگان خود دریافت کنید.

این گزارش آمار بیشتری در مورد صفحات فرود محبوب شما، تعداد بازدیدهایی که دریافت می کنند، میانگین مدت زمان و نرخ پرش را به شما نشان می دهد.

گزارش صفحات فرود برتر

می توانید از این اطلاعات برای ایجاد موضوعات محتوای بیشتر و افزایش ترافیک وب خود استفاده کنید.

همچنین به شما می گوید که کدام لینک های خروجی و پیوندهای وابسته بیشترین کلیک را دارند. اگر محتوای دانلودی ارائه می‌دهید، می‌توانید ردیابی کنید که کدام نوع فایل بیشترین دانلود را دارد.

گزارش پیوندهای خروجی و وابسته

یکی دیگر از گزارش‌های مهمی که می‌توانید برای ردیابی بازدیدکنندگان وب‌سایت خود مشاهده کنید، مشاهده اطلاعات جمعیتی است. MonsterInsights سن و جنسیت بازدیدکنندگان شما را نشان می دهد.

با این اطلاعات می توانید کارهای زیادی انجام دهید. به عنوان مثال، می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان مناسبی را برای هدف قرار دادن مجدد تبلیغات در فیس بوک تعیین کنید. روش دیگر استفاده از داده ها، ایجاد محتوا برای گروه های سنی و جنسیت خاص است.

گزارشات جمعیتی و علاقه مندی

این افزونه همچنین یک گزارش علایق را نشان می دهد و به طور خودکار عمق اسکرول را در سایت شما ردیابی می کند.

با استفاده از اطلاعات عمق اسکرول، می‌توانید تبلیغات بنر و دکمه‌های فراخوان برای اقدام را در مکان مناسب اضافه کنید تا تبدیل‌های بیشتری دریافت کنید.

گزارش کنسول جستجو

MonstrInsights می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق گزارش «کنسول جستجو» خود، دریابید که افراد برای یافتن وب‌سایت شما چه عباراتی را در Google وارد می‌کنند.

این گزارش داده‌هایی را درباره 50 عبارت برتر جستجوی Google، تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها، CTR (نرخ کلیک) و موقعیت متوسط ​​نمایش می‌دهد.

گزارش کنسول جستجو

می توانید با بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی مشابه و بهبود رتبه بندی عباراتی که در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل نیستند، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

برای تنظیم این راه‌اندازی، حتماً راهنمای ما در مورد نحوه افزودن سایت وردپرس به کنسول جستجوی Google را بررسی کنید.

گزارش تجارت الکترونیک

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، MonsterInsights می تواند به شما در پیگیری عملکرد آن کمک کند.

گزارش بهبودیافته «تجارت الکترونیک» نمای کلی از نرخ تبدیل، تعداد تراکنش‌ها، درآمد و میانگین ارزش سفارش فروشگاه آنلاین شما را به شما ارائه می‌دهد.

گزارش تجارت الکترونیک در MonsterInsights

حتی محبوب ترین محصولاتی را نشان می دهد که فروش زیادی دارند. با این حال، برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت خود، می توانید به گزارش «برترین منابع تبدیل» بروید.

اینها وب سایت های ارجاعی هستند که ترافیک بسیار تبدیل کننده ای را به سایت شما ارسال می کنند. شما می توانید در تبلیغ فروشگاه و محصولات خود در چنین وب سایت هایی برای افزایش ترافیک و فروش سرمایه گذاری کنید.

برترین منابع تبدیل

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه تنظیم ردیابی تجارت الکترونیک در وردپرس را ببینید.

گزارش ابعاد

MonsterInsights به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از ابعاد سفارشی، اطلاعات اضافی درباره بازدیدکنندگان خود را ردیابی کنید. این گزارش‌ها به‌طور پیش‌فرض در Google Analytics در دسترس نیستند و به شما امکان می‌دهند تا تعاملات سفارشی را در وب‌سایت خود پیگیری کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید ردیابی دسته‌ها، برچسب‌ها، انواع پست‌ها، نویسندگان، کلیدواژه‌های متمرکز و موارد دیگر را تنظیم کنید. این به شما کمک می کند ببینید بازدیدکنندگان شما چه چیزی را در وب سایت شما دوست دارند و بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ چه زمانی است.

بعد نویسندگان محبوب

گزارش زمان واقعی

آخرین گزارشی که می توانید در وردپرس برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت خود مشاهده کنید، گزارش ‘Realtime’ است.

این نشان می دهد که در حال حاضر چند نفر در سایت شما فعال هستند و تعداد ترافیک شما را در زمان واقعی به شما نشان می دهد. اگر در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی هستید و می خواهید عملکرد آن را در زمان اجرا پیگیری کنید، این گزارش بسیار مفید است.

گزارش بلادرنگ را در MonsterInsights مشاهده کنید

علاوه بر این، شما همچنین می توانید موقعیت جغرافیایی، صفحات برتر و منابع ترافیک ارجاعی برتر را که بازدیدکنندگان وب سایت را در هر زمان معینی با استفاده از گزارش Realtime هدایت می کنند، مشاهده کنید.

با استفاده از این گزارش ها می توانید به راحتی بازدیدکنندگان وب سایت خود را ردیابی کنید و استراتژی هایی برای رشد کسب و کار خود ایجاد کنید.

گزارش برتر کشور و شهر بلادرنگ

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه بازدیدکنندگان وب سایت خود را به سایت وردپرس خود ردیابی کنید. همچنین ممکن است بخواهید نگاهی به راهنمای نهایی ما برای Google Analytics 4 برای مبتدیان و نکاتی برای دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت خود بیندازید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک

پست نحوه ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت به سایت وردپرسی خود اولین بار در WPBeginner ظاهر شد.




– تهیه و ترجمه توسط wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!