Google Analytics و Google Shopping for WooCommerce


می گویند دانش قدرت است. با فرض اینکه این درست باشد، هر چه بیشتر در مورد مشتریان خود و نحوه ارتباط آنها با فروشگاه ووکامرس خود بدانید، قدرت بیشتری برای رشد و توسعه کسب و کار خود خواهید داشت.

در حالی که می‌توانید فرآیند پرداخت را در فروشگاه WooCommerce خود افزایش دهید، این به شما نمی‌گوید که مشتریان چگونه به آن دسترسی پیدا می‌کنند – یا بعد از آن چه می‌کنند. برای به دست آوردن این نوع دانش، به Google Analytics و Google Shopping نیاز دارید. با این حال، این فقط شما را تا این حد می رساند.

برای افزایش آگاهی خود از فعالیت بازدیدکنندگان و افزایش تبدیل‌های خود، به افزونه‌ای نیاز دارید که با Google Analytics، Google Shopping و WooCommerce ادغام شود. شما به Conversios نیاز دارید!

در این بررسی Conversios، افزونه را به شما معرفی می کنم و نحوه تنظیم آن را به شما نشان می دهم.

تجزیه و تحلیل خود را با Conversios ادغام کنید

Conversios یک افزونه WooCommerce است که ردیابی تجارت الکترونیک Google Analytics را یکپارچه می کند. این افزونه همچنین خرید سرتاسر Google را با فید محصول با کیفیت و برچسب‌های بازاریابی مجدد پویا خودکار می‌کند.

افزونه Conversios برای WooCommerce

افزونه Conversios به شما کمک می کند تا حساب Google Analytics خود را مستقیماً با چند کلیک به سایت WooCommerce خود متصل کنید. برای تنظیم همه چیز نیاز به کدگذاری صفر است. این افزونه شما را در تمام مراحل برای اتصال Analytics، Google Ads و حساب Google Merchant خود راهنمایی می کند.

راه اندازی پلاگین Conversios

شروع کار با Conversios تقریباً به همین سادگی است. همانطور که اشاره کردم، هیچ کدنویسی در کار نیست. فقط چند چیز وجود دارد که باید پیکربندی کنید و در راه خواهید بود.

Conversios را نصب کنید

با دانلود مستقیم افزونه Conversios از صفحه WordPress.org آن شروع کنید.

تبدیل در WordPress.org

پس از دانلود فایل فشرده افزونه، به داشبورد مدیریت سایت وردپرس خود بروید. انتخاب کنید پلاگین ها>جدید اضافه کن. روی آپلود افزونه کلیک کنید و فایل زیپ را که ذخیره کرده اید جستجو کنید. کلیک الآن نصب کن، سپس آن را فعال کنید.

همچنین می توانید افزونه را مستقیماً از سایت وردپرس خود جستجو کنید. در داشبورد مدیریت، را انتخاب کنید پلاگین ها>جدید اضافه کن. در نوار جستجو، “Conversios” را جستجو کنید، آن را به عنوان یک گزینه خواهید دید. کلیک الآن نصب کن و سپس آن را فعال کنید.

اکنون، در منوی سمت چپ داشبورد خود، آیتم جدیدی به نام خواهید دید تبدیل ها. روی آن کلیک کنید و در منوی اصلی تنظیمات افزونه خواهید بود. اولین بخشی که مشاهده می کنید داشبورد است که در آن حساب Google خود را متصل می کنید.

به حساب Google خود متصل شوید

برای استفاده از Conversios، به یک حساب Google Analytics نیاز دارید. اگر ندارید، گوگل راهنمایی برای راه اندازی ارائه می دهد. اگر یکی دارید، مطمئن شوید که دارای حقوق سرپرست برای ملکی که به آن متصل خواهید شد، دارید.

همچنین باید WooCommerce را نصب و فعال کنید.

با جدا کردن این موارد، می توانید Conversios را به حساب Google خود متصل کنید. روی Conversios کلیک کنید که بعد از نصب افزونه در منوی سمت چپ ظاهر می شود. افزونه از شما می خواهد که وارد گوگل شوید. اگر چندین حساب Google دارید، مطمئن شوید که یکی را انتخاب کنید که دارایی Google Analytics را که با Conversios استفاده می‌کنید، مدیریت می‌کند.

منوی Conversios

پس از ورود به گوگل، افزونه شما را به مرحله بعدی منتقل می کند.

حساب Google Analytics خود را متصل کنید

اکنون که با موفقیت به حساب Google خود متصل شدید، به بخش بعدی خواهید رفت. در اینجا، به حساب Google Analytics خود متصل خواهید شد. شما می توانید با استفاده از Universal Analytics، Google Analytics 4 یا هر دو، وب سایت خود را برچسب گذاری کنید. در حالی که گوگل به زودی به طور کامل به تگ G4 می رود، آنها توصیه می کنند که از هر دو برچسب برای اطمینان از دقیق ترین گزارش تبدیل استفاده کنید.

در دو منوی کشویی که ظاهر می‌شود، همه ویژگی‌های Analytics خود را خواهید دید. ویژگی هایی را که می خواهید برای تگ های Universal و G4 متصل کنید، انتخاب کنید.

منوی Conversios

همچنین دو گزینه چک باکس در زیر وجود دارد. ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته دقیقاً همانطور که به نظر می رسد کار می کند. معیارهای پیشرفته توسط Conversios ردیابی می شوند و به طور خودکار به Google Analytics منتقل می شوند.

را قطعه gtag.js را اضافه کنید این ویژگی کمی کد را به پشتیبان سایت شما اضافه می کند که به ردیابی داده هایی که Google برای ایجاد معیارها برای شما استفاده می کند کمک می کند.

حساب Google Ads خود را متصل کنید

بخش زیر نقش مهمی در ردیابی داده ها و تجزیه و تحلیل معیارهای فروشگاه شما دارد. اتصال به Google Ads فعال می شود بازاریابی مجدد پویا، تبدیل تبلیغات، و تبدیل پیشرفته برچسب ها این به شما امکان می دهد تا رفتار مرور بازدیدکنندگان خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید، که به شما فرصت هایی می دهد تا کمپین های خود را ایجاد کنید و آن مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید.

مانند بخش قبل، اتصال به آسانی انتخاب حساب خود از منوی کشویی است. از آنجایی که در مرحله اول حساب Google خود را متصل کردید، این فیلدها از قبل پر شده اند.

منوی Conversios

اگر قبلاً یک حساب Google Ads ندارید، Conversios به شما کمک می کند تا از داشبورد یک حساب ایجاد کنید. فقط کلیک کنید + ایجاد جدید، و اخطاری دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد در ایمیل خود از Google انتظار دعوت نامه داشته باشید.

تنظیمات پیشرفته (اختیاری)

بهتر است تمام تنظیمات پیشرفته را فعال کنید تا بیشترین استفاده را از افزونه و تبلیغات گوگل خود ببرید.

اتصال حساب Google Ads به شما کمک می کند تا با استفاده از داده ها برای درک و بازاریابی برای بازدیدکنندگان خاص، فروش خود را افزایش دهید.

Google Merchant را وصل کنید

اگر قبلاً آشنایی ندارید، Google Merchant بازاری است که می توانید محصولات خود را به صورت رایگان در پلتفرم فهرست کنید. Conversios به شما امکان می دهد محصولات WooCommerce خود را متصل کرده و در دسترس خریداران Google قرار دهید – که شایان ذکر است که به معنای واقعی کلمه میلیون ها نفر در سراسر جهان هستند.

منوی Conversios

این بخش درست مانند تبلیغات گوگل کار می کند. شناسه فروشنده خود را از لیست کشویی انتخاب کنید یا روی +ایجاد جدید کلیک کنید. اگر نیاز به ایجاد یک حساب کاربری دارید، می توانید این کار را مستقیماً از منوی افزونه انجام دهید.

منوی Conversios

اعلانی با شناسه حساب تاجر خود دریافت خواهید کرد. برای ذخیره اکانت روی Finish کلیک کنید.

هنگامی که حساب Google، Analytics، Ads و Merchant خود را متصل کردید، یک پیام تأیید دریافت خواهید کرد:

منوی Conversios

همگام سازی محصول

اگر تصمیم به اتصال یا ایجاد یک حساب تجاری دارید، اکنون این فرصت را خواهید داشت که محصولات خود را با Google همگام کنید. کلیک همگام سازی محصولات جدید در منوی زیر خرید گوگل برگه

منوی Conversios

اکنون می‌توانید محصولاتی را که می‌خواهید همگام‌سازی شوند در پنجره بازشو انتخاب کنید. در صفحه بعدی، می‌توانید ویژگی‌های WooCommerce را که می‌خواهید برای محصولات شما در Merchant Center اعمال شوند، انتخاب کنید. پنج ویژگی اول به طور خودکار توسط افزونه Conversios پر می شوند، زیرا اینها اجباری هستند. هنگامی که محصولات خود را به پایان رساندید، روی آن کلیک کنید همگام سازی محصولات دکمه.

اکنون که اصول نصب و پیکربندی Conversios را توضیح دادم، می‌خواهم نحوه عملکرد این افزونه را توضیح دهم.

استفاده از Conversios

در حال حاضر، افزونه Conversios معیارها را از فروشگاه WooCommerce شما گزارش نمی‌کند. بلکه داده ها را ردیابی کرده و به حساب های گوگل شما ارسال می کند. داده ها را در Google Analytics تجزیه و تحلیل خواهید کرد. تفاوت این است که اکنون معیارهای بسیار عمیق تر و غنی تری خواهید داشت که مستقیماً با فروشگاه و محصولات سایت شما مطابقت دارد. با این حال، تیم Conversios در حال حاضر در حال توسعه این ویژگی است، بنابراین منتظر بروزرسانی های بعدی باشید.

Conversios در پس‌زمینه کار می‌کند و فیدهای محصول با کیفیت بالا تولید می‌کند. این فیدها منجر به فهرست‌های جستجوی گوگل می‌شوند که ترافیک بیشتری را برای سایت وردپرس شما ایجاد می‌کنند و سئوی پایه محصولات شما را بهینه می‌کنند.

همچنین می‌توانید کمپین‌های خرید هوشمند را مستقیماً از افزونه راه‌اندازی کنید. Conversios به شما این امکان را می دهد که مانند یک کمپین تبلیغاتی گوگل، بودجه روزانه تعیین کنید. بازدیدکنندگان تبلیغات محصول را بر اساس رفتار مرور آنها در سرتاسر جستجوهای Google مشاهده خواهند کرد.

در حین آزمایش متوجه شدم که برخی از ویژگی ها در فایرفاکس کار نمی کنند. من با پشتیبانی تماس گرفتم و با خوشحالی از دریافت یک پاسخ فوق العاده سریع و شخصی شگفت زده شدم. آنها به من اطلاع دادند که در حال حاضر، کروم یک مرورگر سازگارتر با این افزونه است – اگرچه آنها به سازگاری فایرفاکس می پردازند. من به کروم سوئیچ کردم و همه چیز به خوبی کار کرد. انتظار پشتیبانی عالی از Conversios را داشته باشید.

قیمت گذاری

نسخه شروع Conversios “Forever Free” است، به این معنی که برای دانلود، نصب و استفاده رایگان است. این شامل تمام ویژگی‌های ردیابی یکپارچه، ردیابی جزئی تجارت الکترونیک، اتوماسیون خرید، بازاریابی مجدد پویا، همگام‌سازی خوراک محصول و موارد دیگر است.

منوی Conversios

نسخه های پریمیوم Conversios به سه سطح تقسیم می شوند: فشار، رشد، و جهش. همه شامل ویژگی‌های Forever Free هستند و با افزودن داشبورد فعال، ردیابی کامل تجارت الکترونیک و ردیابی پیشرفته شروع کنید. آنها همچنین همگام سازی محصول، مدیر موفقیت مشتری اختصاصی، و پشتیبانی 24/7 را افزایش داده اند.

قیمت طبقات به صورت ماهانه به شرح زیر است:

شلوغی = 19 دلار در ماه

رشد = 29 دلار در ماه

جهش = 49 دلار در ماه

علاوه بر این، برنامه های سالانه ای وجود دارد که در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. Conversios همچنین دارای سیاست بازپرداخت 15 روزه بدون سؤال است.

تجزیه و تحلیل خود را با Conversios به سطح جدیدی ببرید

Google Analytics و Google Shopping بسیار قدرتمند هستند. هر کسی که محصولاتی برای فروش داشته باشد، فرصت های باورنکردنی برای رشد و توسعه کسب و کار خود را با استفاده نکردن از ابزارهای اندازه گیری رایگان Google از دست می دهد.

ورود به Google Analytics یک قدم بزرگ برای سایت شما است. با ادغام فروشگاه WooCommerce خود با استفاده از افزونه Conversios می توانید آن را به سطح کاملاً جدیدی ببرید.

پیکربندی این افزونه ساده است و رابط کاربری آن به خوبی طراحی شده است. همچنین دستوراتی در منوهای مختلف وجود دارد که شما را به سمت آموزش های مفید راهنمایی می کند.

دریافت تجزیه و تحلیل پیشرفته برای فروشگاه WooCommerce شما آسان تر نمی شود.


– تهیه و ترجمه توسط wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!