چگونه بازاریابی ارجاعی را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود پیاده سازی کنید (4 نکته)


به دست آوردن مشتریان جدید یکی از دغدغه های اصلی هر تجارت الکترونیکی است. احتمالاً در قلب استراتژی های بازاریابی شما و یکی از مهم ترین هزینه ها در بودجه شما قرار دارد. با این حال، به دست آوردن این مشتریان می تواند گران باشد و به کار سخت زیادی نیاز دارد.

بازاریابی ارجاعی یکی از راه‌های ساده‌سازی فرآیند است. این فناوری مشتریان را تشویق می کند تا برند و محصولات شما را تبلیغ کنند، معمولاً در ازای مشوق هایی. این برنامه های “ارجاع به یک دوست” به شما این امکان را می دهد که فروش خود را افزایش دهید و در عین حال تاثیر آن بر بودجه فعلی خود را کاهش دهید.

در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که بازاریابی ارجاعی چیست و چرا یک گزینه عالی برای تجارت الکترونیک شماست. سپس ما چهار نکته را بررسی خواهیم کرد تا به شما در اجرای آن کمک کند. بیا یک نگاهی بیندازیم!

بازاریابی مرجع چیست (و چگونه می تواند به تجارت الکترونیک شما کمک کند)؟

بازاریابی ارجاعی مشتریان را تشویق می کند تا محصولات یا خدمات شما را به دوستان، خانواده و شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنند. معمولاً در ازای ارجاع، نوعی انگیزه مانند تخفیف یا محصول رایگان ارائه می دهید.

استفاده از بازاریابی ارجاع به عنوان بخشی از استراتژی تجارت الکترونیک شما مزایای زیادی دارد. مثلا:

  • این یک راه ارزان برای به دست آوردن مشتریان جدید است. بازاریابی ارجاعی هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش های کسب مانند تبلیغات پولی دارد و تمایل به دریافت سرنخ های با کیفیت بالا دارد.
  • افرادی که توسط یکی از دوستان یا اعضای خانواده معرفی می شوند، بیشتر از افرادی که به تازگی یک آگهی ناشناس را دیده اند، به آنچه می فروشید علاقه مند هستند. به عنوان مثال، 91 درصد از مردم در ایالات متحده گفتند که پیشنهادات انحصاری و معاملات خوب را با دوستان و خانواده به اشتراک خواهند گذاشت. این امر به ویژه در صورتی مهم است که مشتریان شما جوان‌تر باشند، زیرا ممکن است به تبلیغات سنتی اعتماد نداشته باشند و منابع شخصی بیشتری را ترجیح دهند.
  • 82 درصد از مشاغل کوچک ادعا می کنند که ارجاعات منبع اصلی کسب و کار جدید آنهاست. این بدان معناست که تبلیغات شفاهی همچنان قدرتمندترین ابزار بازاریابی شما برای افزایش آگاهی و تبدیل برند است.

بهتر از همه، شروع این نوع بازاریابی نسبتاً آسان است. اگرچه برخی از تنظیمات اولیه وجود دارد، پس از آن مشتریان فعلی شما بیشتر اقدامات را برای شما انجام می دهند.

چگونه بازاریابی ارجاعی را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود پیاده سازی کنید (4 نکته)

اکنون که برخی از مزایای بازاریابی ارجاعی را بررسی کردیم، بیایید در مورد نحوه اجرای آن به عنوان بخشی از فروشگاه آنلاین خود بحث کنیم.

1. مشوق های برنامه ارجاع خود را با دقت انتخاب کنید

بیش از 50 درصد از افراد در صورتی که انگیزه ای به آنها ارائه شود، احتمال بیشتری دارد که ارجاع دهند. این به دلیل چیزی است به نام “اصل متقابل”. این اصل بیان می کند که اگر او ابتدا کار خوبی را برای ما انجام دهد، ما به احتمال زیاد با کسی کار خوبی انجام خواهیم داد.

بنابراین، اگر می خواهید مردم فروشگاه تجارت الکترونیک شما را به دوستان و خانواده خود ارجاع دهند، باید انگیزه ای به آنها ارائه دهید که ارزش وقتشان را دارد. همانطور که در زیر می بینید، T-Mobile پول نقد ارائه می دهد:

T-Mobile به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی ارجاعی خود، پول نقد ارائه می کند

می‌توانید از مشوق‌های مختلفی استفاده کنید، از تخفیف‌های ساده گرفته تا سیستم‌های بازی پیچیده‌تر که در آن کاربران هدفشان به حداکثر رساندن پاداش‌های خود هستند. همچنین می‌توانید مشوق‌های دیگری مانند پول نقد، تخفیف، امتیاز پاداش یا هدیه ارائه دهید.

هنگام انتخاب یک مشوق برای برنامه ارجاع خود، چند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، انگیزه باید دارای ارزش کافی برای تشویق افراد به مراجعه باشد. به همین ترتیب، باید با برند و تصویر شما مطابقت داشته باشد، درک و بازخرید آن آسان باشد.

2. از ابزارهای بازاریابی ارجاعی استفاده کنید

در حالی که می توانید برنامه بازاریابی ارجاع خود را به صورت دستی تنظیم کنید، این فرآیند با ابزار مناسب آسان تر خواهد بود. اگر فروشگاه شما WooCommerce را اجرا می کند، افزونه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در راه اندازی و مدیریت برنامه ارجاع خود کمک کنند.

این ابزارها می توانند بسیاری از وظایف مرتبط با اجرای این نوع نرم افزارها مانند ارسال ایمیل به مشتریان و ردیابی ارجاعات را به صورت خودکار انجام دهند. استفاده از یک برنامه بازاریابی ارجاعی می تواند در زمان و تلاش شما صرفه جویی زیادی کند. با این اوصاف، انتخاب یک پلتفرم مناسب برای کسب و کار شما ضروری است.

برخی از ویژگی‌هایی که باید در برنامه‌های بازاریابی ارجاع جستجو کنید عبارتند از توانایی ایجاد کدهای تخفیف منحصر به فرد، دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی و کمپین‌های ایمیل خودکار. گزینه های زیادی وجود دارد، مانند ارجاع یک دوست به WooCommerce یا سیستم ارجاع برای WooCommerce:

افزونه ها می توانند به تنظیم برنامه بازاریابی ارجاعی شما کمک کنند

معرفی یک دوست به شما امکان می دهد کوپن های معرفی را برای فروشگاه WooCommerce خود ارائه دهید. در همین حال، WooCommerce Referral System یک افزونه بازاریابی ارجاع کامل است. این سبک وزن است و با امتیازات WooCommerce و افزونه پاداش ادغام می شود.

3. از تجزیه و تحلیل برای پیگیری برنامه بازاریابی ارجاعی خود استفاده کنید

هنگام اجرای یک برنامه ارجاع برای فروشگاه تجارت الکترونیکی خود، ردیابی نتایج خود با تجزیه و تحلیل بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل فرآیند تبدیل داده ها به بینش است. این به شما امکان می دهد تا تعیین کنید که آیا برنامه ارجاع شما موفقیت آمیز است یا خیر، و مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید.

چندین روش مختلف برای ردیابی داده های بازاریابی ارجاعی وجود دارد. یک راه حل آسان استفاده از Google Analytics است، ابزاری رایگان که آمار دقیقی از ترافیک وب سایت ارائه می دهد:

از تجزیه و تحلیل برای پیگیری تلاش های بازاریابی ارجاعی خود استفاده کنید

گزینه دیگر استفاده از ابزارهای ارائه شده توسط افزونه های موجود است. در حالی که افزونه هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم دارای مجموعه وسیعی از ویژگی ها نیستند، سیستم Refferal برای WooCommerce به شما امکان می دهد تا پاداش های ارجاع را در صفحه حساب ردیابی کنید. افزونه‌های دیگر با تجزیه و تحلیل جامع‌تر در دسترس هستند، از جمله MonsterInsights (سازگار با Google Analytics).

از هر راه حلی که استفاده می کنید، در اینجا چند معیار وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را ردیابی کنید:

  • تعداد مراجعین: این به شما ایده می دهد که چند نفر از برنامه ارجاع شما استفاده می کنند.
  • نرخ ارجاع: این تعداد افرادی را که در نتیجه برنامه ارجاع شما خرید کرده اند اندازه گیری می کند.
  • میانگین ارزش سفارش خرید: این به شما می گوید که هر فردی که از برنامه ارجاع شما استفاده می کند چقدر هزینه می کند.
  • نرخ تبدیل ارجاعی: این تعداد افرادی را که از برنامه ارجاع شما استفاده می کنند و خرید انجام می دهند اندازه گیری می کند.

ردیابی این معیارها به شما کمک می کند تا موفقیت برنامه ارجاع خود را تعیین کنید و مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید. با تجزیه و تحلیل، می‌توانید فرآیند را تنظیم کنید تا کارآمدتر شود و نتیجه نهایی بهبود یابد.

4. یک رابطه قوی با سفیران بازاریابی معرفی شده خود ایجاد کنید

برای اینکه روابط بازاریابی ارجاعی به خوبی کار کند، باید در هر دو طرف اعتماد وجود داشته باشد. سفیران باید باور داشته باشند که محصول شما ارزشمند و مرتبط خواهد بود. به همین ترتیب، آنها باید احساس کنند بخشی از فروشگاه تجارت الکترونیک شما هستند.

برای رسیدن به این هدف، می توانید تجربیات شخصی سازی شده برای آنها ایجاد کنید. سطوح مختلف همچنین می توانند سطوح مختلفی از امتیازات را به سفیران برنامه وابسته بدهد. به عنوان مثال، Robinhood.com سهام هدیه را به عنوان انگیزه ارائه می دهد و به شما سهمی در شرکت می دهد:

رابین هود موجودی را به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی ارجاعی خود ارائه می دهد

ارتباط با سفیرانی که ارزش های برند شما را به اشتراک می گذارند بسیار مهم است. بهتر است برند و استایل خود را جلو و در مرکز قرار دهید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها فروشگاه تجارت الکترونیک شما را به افراد مناسب معرفی می کنند و وفاداری به برند شما را تشویق می کنند.

در نهایت، مهم است که در مورد سیاست های برنامه ارجاع خود شفاف باشید. سفیران باید دقیقا بدانند که چگونه برای تبلیغ فروشگاه تجارت الکترونیک خود به آنها جبران خواهید کرد. در مورد نحوه عملکرد برنامه شما نباید سردرگمی وجود داشته باشد: شما می خواهید مشخص کنید که دقیقاً چه کاری باید انجام دهند و در ازای آن چه چیزی به دست خواهند آورد. در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل، اطمینان از پشتیبانی سریع و مفید نیز هوشمندانه است.

نتیجه

اگر به دنبال کاهش هزینه ها و به دست آوردن مشتریان جدید هستید، بازاریابی ارجاع ممکن است برای شما مناسب باشد. با استفاده از قدرت مشتریان فعلی خود، می توانید روابط سودمند متقابل ایجاد کنید و آنها را برای ارتقای تجارت الکترونیک خود استخدام کنید. این می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد و مشتریان جدید و مشتریان جدیدی را به همراه داشته باشد.

در این مقاله به چهار نکته برای شروع یک برنامه بازاریابی ارجاعی پرداختیم. به طور خلاصه، شما می خواهید:

  1. مشوق های خود را به خوبی انتخاب کنید.
  2. از ابزارهای بازاریابی ارجاعی استفاده کنید.
  3. از تجزیه و تحلیل برای ردیابی نرم افزار خود استفاده کنید.
  4. رابطه قوی با سفیران خود ایجاد کنید.

آیا در مورد نحوه اجرای موثر بازاریابی ارجاع سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!


– ارائه و ترجمه توسط تیم wordpress-templates.ir

سفارش طراحی سایت به وی تی!